Gå til innhold

Squakbox eller FSinn?


Terje graadahl

Anbefalte innlegg

Hei Terje.

 

For det først så spørs det hvor avansert du vil ha det.

 

SquawkBox er ganske lett å håndtere, du har akkurat det du trenger for å kunne koble deg opp mot Vatsim.

All AI trafikk vises ved hjelp av VIP modeller og SQ velger selv hvem modell som skal vises.

Alle menyer med tanke på for å se hvem ATC som er online er enkle å håndtere.

 

FSInn derimot har langt flere funksjoner, men alle vet det at Franskmenn har sin egen måte å gjøre ting på...

Den bruker de modellen du selv har lagret på disken som egen AI trafikk og du kan velge hvem modell som skal vises.

FSInn inneholder også radar for å se fly i nærheten av deg, en litt annen løsning på radio.

Du trenger f.eks ikke tune radioen din til 122.8 for å komme på unicom da unicom finnes som egen rubrikk over radiokanalene.

+++

 

Min anbefaling er iallefall bruke SQ i starten til du har blitt vant med hvordan Vatsim fungerer for å så gå over til FSInn

 

Eller så skal du bare sende meg en PM så skal jeg vise deg hvordan man får brukt FSInn på en veldig effektiv måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan og nevne fort i farta at FSInn har 3 vanlige feil, men som er veldig lette å fikse.

 

1. Chat menyen fungere ikke.

 

Man må starte FSInn UI gjennom startmenyen og trykke på Chat for å fikse problemet.

 

2. Andre fly følger etter deg konstant.

Man må slå av automatisk Peer To Peer under Setting/Vatsim/Peer To Peer.

 

3. Man får ikke koblet seg opp til Vatsim.

Siden FSInn er såpass gammelt og ikke er under videre utvikling så er de Vatsim server adressene i FSInn utdatert.

Fikses lett ved å sjekke denne siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...