Gå til innhold

Hybel/Leilighet/kollektiv søkes i Tromsø!


Anbefalte innlegg

Da ser det ut som jeg skal bli student i nordens Paris fra høsten av! Det kan bli spennende :D. Nå er det en gang slik at man er nødt til å ha tak over hodet, ellers tror jeg det kan bli litt for kaldt i Tromsø!

 

Derfor tenkte jeg skulle høre her om noen hadde noe å leie ut, eller kjenner noen som har noe å leie ut. Har ikke mulighet til å bruke mer enn 4500 i måneden, absolutt maks 5000, men da må alt være inkludert i leien.

 

Håper noen har noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke noen hybel du kan leie, men jeg har et godt tips. Tromsø er en by hvor hybler og leiligheter kan gå utrolig fort til tider, ettersom det er rundt 9000 studenter her. Så søk jevnlig gjennom finn.no, zett.no og evt. studentsamskipsnaden (sito.no). Det er også mange som bare setter annonse i avisen.

 

Jeg var selv veldig sent ute med å skaffe hybel, så jeg satte selv en annonse i avisen Nordlys en uke før skolestart, og fikk tre-fire svar først samme dag som jeg kjørte nedover med flyttelasset :grin:

 

Og dersom du ikke er kjent i byen:

-Bolig på Tromsøya = nært alt sammen, null behov for bil.

-Bolig på fastlandet aka Tromsdalen/Tomasjord/Kroken/Kaldsletta = maks to busser i timen, vurder bil.

-Bolig på Kvaløya = enda lenger til sentrum enn fra fastlandet, og bil vil være mest praktisk.

 

Du finner selvsagt de billigste hyblene på Kvaløya og fastlandet, men du kan være heldig med hybel på Tromsøya óg. Men her er det lurest dersom du kan dra på visning eller har gode bilder av alle rom, for jeg har sett hybler her av veeeldig dårlig standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Sokkellleilighet som sikkert blir ledig i løpet av kort tid. Kvaløya direktebuss morgen og ettermiddag til universitetet. Vi leier den ut pr nu for 4500 + strøm men prisen skulle vært litt høyere. Soverom, vaskerom, bod, bad, ytterentre og innergang og selvfølgelig stue/kjøkken kabeltv grunnpakke ca 60 m2. PRoblemet er bare at hun som bor her nå leter etter noe større og har ennå ikke fått noe. Så jeg kan ikke love når hun er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...