Gå til innhold

Formler til udregning af relevante parametre


Lars Frederiksen

Anbefalte innlegg

Hi Simmers!

 

Godt nytår til alle og tak for svar i 2002.

Jeg er ved at lave et lille flyplans program og mangler noget viden om kalkulation af diverse flightsim relevante parametre. Som eksempler kan jeg give...

 

(1)

Beregning af "True Airspeed" på basis af indtastning af speed (knots) og altitude (feets)

 

(2)

Beregning af "Descent Rate" i feets per minute gældende for 3 gr. glidescope på basis af true airspeed (knots)

 

(3)

Beregning af "Bank Angle" på basis af true airspeed for henholdsvis propelfly og jets.

 

(4)

Beregning af "True Airspeed" og "Mach-number" på basis af

- Calibrated airspeed

- MSL altitude

- Altimeter Setting

- Outside Air temp

 

(5) Andre parametre som forekommer i det lille program "Virtual E6-B".

 

Jeg vil være glad for kontante løsninger, men også henvisninger til websites eller bøger, hvor sådanne beregningsmetoder (formler) omtales og beskrives.

Ligeledes kunne det også være rart at høre lidt om hvilke parametre i som Fligtsimmers gør brug af og finder relevante i jeres flyvning

 

Hvis mit lille program bliver af en sådan standard at jeg vil lægge det ud på nettet vil det naturligvis blive frit og kvit for alle at bruge det (freeware).

 

Venlig hilsen

 

Lars "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...