Gå til innhold

Plakater selges


Anbefalte innlegg

Aleksander: Jeg går nå ut fra at den store copyrighten som går tvers over bildene, kun er der for å hindre folk i å stjele bilder fra bloggen :)

En liten signatur helt nede i hjørnet er nok mer vanlig.

 

Marius: Hvis du vil hindre at folk stjeler bilder fra bloggen, så kan du også bruke et script til å blokkere høyreklikk. Si bare i fra hvis jeg skal sende deg scriptet :)

Mange stilige bilder, forresten!

 

EDIT: Du burde kanskje skrive hva slags papir plakatene er trykket på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke det engang. Chrome på min mac ignorerer høyreklikk ignorering uansett (hvis det gjorde noe mening).

 

Eventuellt så er det bare å gå inn i kildekoden (og, nei, hjelper ikke å blokkere høyreklikking der heller), og vipps der var hele bilde URLn, og jeg fikk tak i bildet. Eventuellt, inspect element i Chrome. Å blokkere høyreklikk er noe av det mest tåpelige folk gjør i dag. Skal du virkelig beskytte bilder slik at folk kun kan ta screenshot, så må du til med flash og det er en case for seg selv.

 

Uansett - hvorfor er fly fotografer så sinnsvakt paranoide for at folk skal stjele bildene deres at de må dekke bildet med tekst eller blokkere høyreklikk?! Dersom du legger det ut i under 1000px så får du ikke gjort stort mye med det uansett, og SELV om jeg hadde skrevet ut en A4 utgave selv, igjen. Å så? Hadde jeg kommet hjem til noen å sett at de hadde en 20x30 utskrift av mine bilder hadde jeg blitt glad! Viser at folk faktisk liker bildene dine. De aller fleste klarer å leve med en liten signatur nede til høyre.

 

Edit: Kai, hjelper ikke å fjerne java, du må fjerne javascript. Selv om de har lignende navn er de to HELT forskjellige ting, som ikke deler noe kodebase.

 

Edit2: OT! Må si at det er stilige bilder! Har "litt" lite plass til plakater for tiden, ellers kunne jeg kanskje vurdert en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, her var det mye.

 

Du må ihvertfall fjerne signaturen på bildene hvis du i det hele tatt skal klare å selge noe.

 

Vannmerkene er kun på bloggen slik at jeg slipper at folk stjeler bilder.

 

Du burde kanskje skrive hva slags papir plakatene er trykket på.

 

Bildene er trykket på blankt papir.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karl M.: Poenget med å blokke høyreklikk var, som nevnt, å utelukke alle de "vanlige" besøkerne. Som det er skrevet tidligere så kan man alltids finne en vei rundt koden (folk har jo brutt seg inn hos det amerikanske forsvaret også, right), men med en slik kode som funker så kan man altså utelukke alle de som ikke vet hvordan man går rundt den.

 

Vi fant forresten ut i sta at det scriptet jeg snakket om ikke funket bra nok (det funket ikke i Safari, og i Chrome fikk jeg opp et valg for å blokkere popups etter fem klikk eller noe).

 

Grunnen til at noen (meg selv inkl.) watermarker bilder, er at vi vil hindre at andre kopierer bildene, viser dem til andre og sier "dette bildet har jeg tatt". Hvis noen vil printe ut et av mine bilder så kan de sende meg en mail, så sender jeg dem bildet i full oppløsning i stedet for 900x600px, og det har jeg skrevet i bloggen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksander Milde

Bildene er ikke noe å klage på, nei! :)

 

Men da er det bare watermark, da har jeg forstått det :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...