Gå til innhold

Resultatet etter nattarbeid på Ifly 737


Anbefalte innlegg

Joda, jeg var kjapt ute med å kjøpe den jeg også. Men desverre så var jeg en av de "uheldige" som ikke fikk denne til å fungere optimalt.

 

Dvs. den var en drøm å håndfly, flott å arbeide i og i det store og hele bra på alle måter. Men, og det var et stort men. Først trodde jeg dette dreide seg om pilotfeil på en eller annen måte, men etterhvert kunne jeg ikke akseptere det heller. Etter tips fra Robert/Fred på forumet kom det fram at det var postet eksakt samme problem som meg på IFly-forumet.

 

Problemet var at den overhodet ikke ville følge VNAV-profilen, men kunne gjerne klatre med 6000f/m og med påfølgende speedreduksjon og heller ikke stoppe på cruise-høyde. Etterhvert så ble det synderen pekt ut, og det var FSUIPC som laget krøll i systemet. En testflight uten FSUIPC, og flyet oppførte seg som en drøm. Etter å innstallere FSUIPC igjen og problemet kom tilbake, men ved å slette ini-filen og la den rebygges er jeg nå en problemløs IFly-eier. (det skal sies den kostet med nattesøvnen i natt med testing og feilsøking, men det var det verdt.

 

Det hele ble feiret i morgentimene idag med en flight fra ENGM til ENVA og noen flighter utover dagen.

 

Her er tre bilder:

 

Nydelig tur opp fra ENGM

2011-5-22_4-48-16-662.jpg

 

Svinger inn på ILS RW09 ENVA

2011-5-22_5-3-39-516.jpg

 

Her er vi (Pasi nærmest, så jeg, og så Øystein) godt parkert på Sola etter en tur fra Gardermoen.

2011-5-22_15-12-33-700.jpg

 

Nå er det skikkelig morro igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da enda godt Jan Arild. Du må ha hatt noen mystiske oppføringer i ini-fila som iFly ikke likte noe særlig. Kunne vært moro og finne ut av hvilke som skapte denne konflikten.

 

Gratulerer med vel gjennomført detektivarbeid og flotte bilder fra "jomfruturen" med logikk som virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...