Premium Medlem Øystein Gudbrands Skrevet 3. mai 2011 Premium Medlem Skrevet 3. mai 2011 Er det noen som har oversikt over antall timer man må fly for å endre tittel til pilot, kaptein osv? Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 3. mai 2011 Skrevet 3. mai 2011 Slike endringer skjer ikke på VATSIM basert på antall timer. Dessuten er det ikke tittuleringer som "kaptein" osv, men følgende system; 1. Unrated Pilot (P0) 2. VATSIM Pilot (P1) 3. VATSIM VFR Pilot (P2) 4. VATSIM IFR Pilot (P3) For en "oppgradering" behøves teoretiske og praktiske prøver. Det påvirker likevel ikke dine rettigheter som pilot, men for ATC kan det selvsagt være greit å se at piloten har kommet forbi nybegynnerstadiget, og at dette er dokumentert. http://vateud.org/index.php?option=com_content&view=article&id=137&Itemid=212 Siter
Premium Medlem Øystein Gudbrands Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Premium Medlem Skrevet 3. mai 2011 Takk. Ok er det slik det henger sammen, jada jeg er definitivt på nybegynnerstadiet men moro er det. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 3. mai 2011 Skrevet 3. mai 2011 Stilig! Viste ikke at det eksisterte ett slikt program! Det blir nok neppe noen virkelighet, men det hadde vært gøy om man faktisk har vært nødt til å gå igjennom grunnleggende opplæring på de forskjellige feltene før man tok vingene fatt i den store VATSIM verdenen. Siter
Christer AH Skrevet 3. mai 2011 Skrevet 3. mai 2011 Såvidt jeg vet er det vel kun P1 som er tilgjengelig enn så lenge? Siter
Sivert Indergaard Skrevet 3. mai 2011 Skrevet 3. mai 2011 Her er en del informasjon fra folk på forumet Siter
Premium Medlem Øystein Gudbrands Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Premium Medlem Skrevet 3. mai 2011 Ja P1 blir noe å strekke seg etter. Men jeg må vel trene og lese litt mer tror jeg. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.