Bjørn Svendsen Skrevet 27. januar 2011 Skrevet 27. januar 2011 Har i dag hatt min første tur på VATSIM med en ATC tilstede, og det var ikke så skremmende som jeg trodde det skulle bli Og det takket være en god controller (Anders M.G.) Jeg hadde litt "frykt" for å sette ut i min lille Piper Cub (m/tundra-dekk)og "kødde det til" for dere mere erfarene piloter som flyr store air-liners, siden jeg er "liten gul og fly-syk" Som erfaren innen transportbransjen (lastebil) så må de små vike for de store regner med at det er det samme når det gjelder fly (Piper med mye fuel kan vike for en f.eks B-737 med lite fuel + at de store har en rute som skal holdes) Uansett så var mitt poeng, at en god ATC gjør flyturen bedre og trygg for både "store og små". Jeg fikk også mld om at jeg kom til å holde meg under ENOR_Ctr om at med gjeldenede flightplan, så kom jeg til å være under ENOR sitt "area" Må legge til at jeg ikke hadde så avansert rute å fly... ENDI til ENHS (men det kan ta tid i ett fly som bare gjøre 65MPH) Siter
Erik Karlsen Skrevet 27. januar 2011 Skrevet 27. januar 2011 Gratulerer med din første tur på vatsim med ATC. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 27. januar 2011 Skrevet 27. januar 2011 Godt å se at du ikke har latt deg skremme! Jeg er helt sikker på at du vil få utrolig mange herlige opplevelser på VATSIM! Velkommen! Siter
Even Rognlien Skrevet 27. januar 2011 Skrevet 27. januar 2011 Velkommen til VATSIM, Bjørn! Håper vi får se mer til deg! Og ja det er riktig som du sier - store fly, i hvertfall de som flyr IFR, har førsteprioritet Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 27. januar 2011 Skrevet 27. januar 2011 Artig å se når nye piloter får en positiv opplevelse av hva Vatsim kan gjøre av morsom simulering for oss flightsimmere. Som sagt var du jo under kontrollert luftrom men jeg så du lyttet til frekvensen og vi fikk jo chattet litt så jeg antar at du fikk med deg litt radiofraselogi. Som sagt bare å spørre om hjelp, særlig på rolige stunder! Velkommen igjen! med stort eller smått. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.