Gå til innhold

Sjøflyger utdannelse i Flightsimulator


Ådne Lie

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg holder på med å utvikle en sjøfly utsjekk for de som er interessert i denne type utsjekk (rating) i Microsoft Flight Simulator. Bakgrunnen til at jeg lager en slik utsjekk er fordi jeg savner dette i simulatoren. Jeg har tatt utgangpunkt i virkelighteten både norsk og utenlansk utdannelse.

 

Til nå er det delt inn i 6 kapittel med tilhørende øvelser. Det er totalt 30 øvelser som er satt opp.

 

Det er mye som skal gjøres før diplomet er i orden, men det er fullt mulig å gjennomføre det. Det er øvelser helt fra start til mål. Det er satt to soloflyturer.

 

Om det er noen sjøflygere der ute som ønsker å komme med innspill, råd eller veiledning er dere velkommen til å sende en e-post til aadnelie@online.no.

 

Det er kun oversikten over øvelsene som er klare (finnes i PDF format). Jeg har inngått et samarbeid med et firma som skal lage øvelsene i flysimulaoren.

 

Ådne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Oterhals

Veldig bra initiativ Ådne! Enig med Paulo i det han skriver, i tillegg vil jeg påstå at man kan gjøre det mer realistisk for seg selv mtp typerating. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...