Joakim Brestrup Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Hvorfor valgte SAS å male flyene sine i lyst grått/offwhite og skrive "Scandinavian Airlines" i hvitt? Man ser jo ikke hva som står der fra avstand eller når været er litt dårlig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flemming Skogen Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Akkurat hvorfor er det vel ingen på forumet som kan svare på, da må du vel inn i SAS-ledelsen for å få eksakt svar. Uansett, SAS-fargene skal gjenspeile enkelhet/minimalisme og modernisme, om jeg har lest ting riktig, hvilket de absolutt gjør! Hvis det er møkkavær så ser du jo uansett SAS på halen. [ 03.11.2002, 20:34: Endret av: Flemming Skogen ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Brestrup Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 quote: Opprinnelig postet av Flemming Skogen: Hvis det er møkkavær så ser du jo uansett SAS på halen. Grunnen til at jeg spør er at på fjerne utenlandske flyplasser er det ikke alltid at folk vet at "SAS" betyr Scandinavian. [ 03.11.2002, 21:42: Endret av: Joakim Brestrup ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krister Bye Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 hei Grunnen til den offwhite' fargen var vel som jeg har forstått at SAS fikk kjøpe denne "malingen" billig fra en plass/selskap som hadde paint til overs, dermed penger spart. Er ikke sikker på om dette stemmer, men mener jeg har hørt det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Chr. Hansen Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 quote: Opprinnelig postet av Joakim Brestrup: quote: Opprinnelig postet av Flemming Skogen: Hvis det er møkkavær så ser du jo uansett SAS på halen. Grunnen til at jeg spør er at på fjerne utenlandske flyplasser er det ikke alltid at folk vet at "SAS" betyr Scandinavian. Veeel... når er det vel mest vanlig å omtale dem som SAS da og ikke Scandinavian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Brestrup Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 Når folk ser på fly fra alle verdenshjørener på f.eks. Heathrow, hadde det vært hyggelig for oss om de også så at det var skandinaviske fly blant de... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krister Bye Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 jeg tror ikke at SAS er så ukjent for folk flest. kansje for folk i afrika og slikt, men tror fleste parten(av folk med litt flyvett) vet hva SAS er, og hvor det kommer fra... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicolai Meservy Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 quote: Opprinnelig postet av Joakim Brestrup: quote: Opprinnelig postet av Flemming Skogen: Hvis det er møkkavær så ser du jo uansett SAS på halen. Grunnen til at jeg spør er at på fjerne utenlandske flyplasser er det ikke alltid at folk vet at "SAS" betyr Scandinavian. Jo da, det er sant det, men SAS betyr jo "Scandinavian Airline System" ikke bare scandinavian... men ja, du har fortsatt rett der Joakim!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats Gjertsen Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 leste i et blad at SAS valgte disse fargene fordi fargene ga SAS et moderne preg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar Hvitsand Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 SAS har ikke hatt noen fine livery siden den blå stripen som var før janne-fargene! Enkelt og greit! De fargene som er nå, er noe av det mest nitriste som finns på noe fly i dag! mvh Runar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.