Timmy Brandt Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Ingen rolig historia det här med SAS A340 som rullade över en mans ben, som var tvungen att amputera. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Kjedelig ulykke for de involverte, men var det ikke litt dumt å gå under flyet mens det fortsatt var i bevegelsen???? :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 :eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Stangenes Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Oh det må ha gjort jæklig vondt! Typisk etter sånne ulykker sier man at man skal gjennomgå sine sikkerhetsrutiner. Problemet er ikke at rutinene er for dårlige, men at personell ikke følger rutinene. Jeg er sikker på at rutinen sier at man ikke skal bevege seg under flyet før det står helt stille. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K J Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Jeg er sikker på at rutinensier at man ikke skal bevege seg under flyet før det står helt stille. ...og logikken... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 Andreas: Tänkte på precis det samma. Intressant att se om SAS utredning kommer fram till att det INTE STÅR någonstans "do not move under the plane while moving". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Kan tenke meg at det blir lagt litt vekt på rutinene for å sikre at områder er klare mens flymaskiner beveges. Som nevnt, tror jeg også at rutinene finnes og er godt etablerte men alle rammes på et eller annet tidspunkt av litt hastverk og "skal bare"... det finnes det dessverre ikke mye rom for med massene som flyttes rundt på i denne industrien, og konsekvensene er enorme hvis uhellet er ute. For meg er det nærliggende å tro at enten har ikke vedkommende som har kommet til skade fulgt godt nok med eller misforstått noe, eller så kan de som opererte "tug'en" gjort det. Men det har jo også skjedd at alt har gått normalt men så har flyets bremser sviktet og medført at maskinen har begynt å rulle. Det er så mange faktorer som må sees på, og det er vanskelig å være bastant og påstå verken det ene eller det andre foreløpig... En tragisk arbeidsulykke! Men heldigvis overlevde han!! Hilsen Torbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Trasig for karen dette gjeld. Kva som er skjedd, er som Torbjørn seier, vanskeleg å gjette. Men det er vel det etterforskinga vil vise Generelt er det lite lurt å gå rundt ting som er i rørsle. Har sjølve sett skadane det kan få når folk ikkje føl tryggleiksprosedyrar. (Ein kar fekk foten rulla inn på kraftuttaket på ein traktor og knuste foten. 240 brot i frå ankelen til midt på låret). Generelt er det ein god idè å ikkje gå under fly. Ein veit aldri når hjula sviktar etc. Men klart, i enkelte tilfelle MÅ ein, får å få gjort jobben. Kalkulert risiko trur eg det heiter. Men fyren får sjå positivt på det...det er ikkje alle som kan skryte av å ha blitt påkøyrt av eit fly....og OVERLEVD :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.