Gå til innhold

SAS A340 körde över man


Timmy Brandt

Anbefalte innlegg

Kan tenke meg at det blir lagt litt vekt på rutinene for å sikre at områder er klare mens flymaskiner beveges.

 

Som nevnt, tror jeg også at rutinene finnes og er godt etablerte men alle rammes på et eller annet tidspunkt av litt hastverk og "skal bare"... det finnes det dessverre ikke mye rom for med massene som flyttes rundt på i denne industrien, og konsekvensene er enorme hvis uhellet er ute.

 

For meg er det nærliggende å tro at enten har ikke vedkommende som har kommet til skade fulgt godt nok med eller misforstått noe, eller så kan de som opererte "tug'en" gjort det. Men det har jo også skjedd at alt har gått normalt men så har flyets bremser sviktet og medført at maskinen har begynt å rulle.

 

 

Det er så mange faktorer som må sees på, og det er vanskelig å være bastant og påstå verken det ene eller det andre foreløpig...

 

En tragisk arbeidsulykke! Men heldigvis overlevde han!!

 

 

 

Hilsen Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trasig for karen dette gjeld. Kva som er skjedd, er som Torbjørn seier, vanskeleg å gjette. Men det er vel det etterforskinga vil vise :) Generelt er det lite lurt å gå rundt ting som er i rørsle. Har sjølve sett skadane det kan få når folk ikkje føl tryggleiksprosedyrar. (Ein kar fekk foten rulla inn på kraftuttaket på ein traktor og knuste foten. 240 brot i frå ankelen til midt på låret).

 

Generelt er det ein god idè å ikkje gå under fly. Ein veit aldri når hjula sviktar etc. Men klart, i enkelte tilfelle MÅ ein, får å få gjort jobben. Kalkulert risiko trur eg det heiter.

 

Men fyren får sjå positivt på det...det er ikkje alle som kan skryte av å ha blitt påkøyrt av eit fly....og OVERLEVD :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...