Gå til innhold

Tips til steder å handle utstyr?


Gjest Roger  Jønvik

Anbefalte innlegg

Gjest Roger  Jønvik

Hei,

 

Noen som har tips/linker til butikker som selger utstyr?

Holder på med ppl, og så langt har jeg stort sett handlet hos nakshop.

 

Skal bla kjøpe headset, og tenker spesielt på Bose.

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aviation X anbefales!

 

Har brukt det i sommer, og det er alltid like flott og ta på seg et headsett med ANC.

Det kan dog være litt ubehagelig etter 5 timer på hodet.

Jeg har ikke prøvd andre headset med ANC, så at det er flere andre gode headset tviler jeg ikke på, lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes et drøss av butikker på nettet.

 

I UK

Mendelssohn

 

Transair

 

I Tyskland

 

Friebe

 

I USA finnes det mange. Kjøpte selv headset hos Marv Golden en gang i tiden.

 

Marv Golden

 

Sportys

 

Aicraft Sprucehar alt mulig opp til tegninger og sett for å bygge egne fly

 

Om ikke noen av disse er passende er det bare å gjøre et søk på pilot supplies eller liknende.

 

Vi har en gode del i selskapet som benytter Bose X, Widerøe og Lufttransport benytter det vel og? Selv har jeg et Sennheiser HMEC 400 (tilsvarende modell nå er HMEC460) og kjenner også et par som har Lightspeed Zulu og er veldig fornøyde med det. Har vel også vært tema tidligere på forumet. Har i det siste fløyet noen Pittsturer med og uten ANR, dette var DC headset. Stor forskjell og mye bedre med ANR, men nå er jeg glad for at jeg har fått tilbake mitt Sennheiser som er enda stillere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger  Jønvik

Regner med at tilbudet hos Nakshop er et godt tilbud? Har ikke funnet andre utsalgssteder i Norge, så tar turen oppom der i dag og kjøper :)

Lars; følger det med hardcase til headsettet?

Takk for linkene Clamer, her blir det litt titting fremover. Noen som selger Sennheiser i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PilotStuff har også en del som er verdt å titte på, veldig god service og hyggelige folk.

 

Har brukt et Plantronics MS200 selv, men presterte nylig å glemme det igjen ombord på siste turen før jeg hadde en uke fri så nå er det sikkert borte for alltid. Litt surt, men jeg var ikke strålende fornøyd med det uansett... delen i øret måtte ofte rettes litt på for å høre skikkelig.

 

TBone Aviation sitt ser jo veldig spennende ut, men er fryktelig dyrt!

 

Selv er jeg veldig glad i "ultrasmå" headset, men har også tenkt litt på ANR. Men så var det det med å sette en prislapp på hørselen, og spørre seg om ikke det er verdt prisen når man går for det man liker best og vil benytte seg av hele tiden.

 

 

Hilsen Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger  Jønvik

Har kun erfaring med et par fra David Clark, og de er bra de.

Men med ANR blir jo alt så meget bedre (bare det ikke fungerer for godt...)

 

Kjøpte Bose i ettermiddag, blir interessant å prøve de i Tomahawken om en uke eller så!

 

Kommer kanskje tilbake med en liten erfaringsrapport? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt ann på hvilket fly man skal benytte headsetet i og. Stor forskjell på flight deck støy i en Airbus og en Tomahawk eller Q400. Headsettene vi har installert i Dashene våre er Sennheiser HMEC-25 med ANR. Disse ligger utenpå øret og fungerer OK, men man merker at ANR virker enda bedre når man har klokke rundt øret som også gir god passiv reduksjon av støyen i tillegg. Kan ikke bli for stille, man hører evt. motorulyder og uvante ting enda bedre med ANR headset. Om man tilbringer timesvis hver dag i et støyfyllt miljø er det iallefall verdt prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...