Gå til innhold

Good to be back:-))


sigmund eriksen

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Nå er det ca 4 år siden jeg gikk lei av FS. Men siden påsken, så har lysta begynt å komme tilbake til FS. Jeg pendler ca hver 10'ende dag med fly mellom Sørkjosen og Mo i Rana, og da jeg fikk sitte i cockpit på SAS sin Boeing maskin på turen fra Tromsø til Bodø og fra Bodø til Tromsø var det ingen vei tilbake. Leste her i forumet om den simulatoren som de har bygget i Stavanger (flymuseet), er det en fullmotion simulator?

Mvh

Sigmund Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hyggelig at du er tilbak i FS mijøet. Velkommen skal du være.

Når det gjelder simulatoren i Stavanger er det ikke en full motion simulator. Det er en gammel 737-200 bygget om til 737-800. Den kan ikke beveges for det var ikke slikt på den gamle. De mangler også virkelig throttle på den, men det står en CH throttle der. Det mangler også 1 stk FMC.

 

Fin simulator, har selv prøvd en tur.

 

Det koster 100,- for 10 min. Det var en som leide simulatoren for en time - så det går sikkert også.

 

Ådne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den må jeg teste neste gang jeg er i Stavanger. Men nå skal jeg først få FSX opp å kjøre skikkelig, må finne en tweak guide til den. Mine kunnskaper om FS er blitt litt rustne. Og FSX har jeg vært veldig lite bort i. Så det blir en del studering av den i tiden fremover. Ser frem til PMDG slipper sitt Boeing 737NG, da skal jeg ha den. Ariane sitt 737 fly skal jeg ikke ha siden de har et så trangsynt aktiveringssystem og er lite service vennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...