Jan Arild Gjemble Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Det var elendige VFR-forhold da jeg skulle starte fra Gustavus, men god kjennskap til området og god instrumentflyging så bestemte jeg meg for å sette kursen mot Yakutat. Jeg måtte være der før kl. 12.00 da det ventet en turist pluss noe gods som skulle fraktes til Icy Bay. Turisten ville se isbreen Malaspina og fjellet Mt. Logan og eller hva området hadde å tilby. Så jeg bestemte meg for å ta turen over, selv om det ble litt avvik fra planlagt rute grunnet climb og for å unngå de værste skyene og følge ruten jeg hadde flydd mange ganger og som jeg fant ut var sikrest i området. Blå linje er flydd rute. Forlater Gustavus. Været kunne som sagt vært bedre, godt jeg er alene og ikke har noen som skal være med på sightseeing. Høye fjell stikker opp over skylaget Veldig lavt skydekke over Yakutat. Her kommer jeg umulig videre før skydekket letter og forsvinner. På final Yakutat Jeg måtte vente flere timer på at skydekket lettet så vi kunne komme oss avgårde, men til slutt var værgudene med oss og varselet framover sa det bare ble bedre og bedre. Ruten som ble lagt opp ble også avveket litt på denne turen etter innspill fra turisten. Forlater Yakutat. Noen har fortalt meg at Yakutat er et lite "Surfers Paradise" grunnet at høye stillehavsbølger som slår inn over stranden. Ikke det at jeg så noen surfere da. Over isbreen Malaspina Glacier Isbreen Malaspina fra satelitt. Formen på breen er merkelig, nærmest vifteformet, og den eneste som har denne formen tror jeg. Sjelden er den iallefall Inn i fjellheimen. Måtte klatre opp til FL140 for å komme over toppene. Mt. Logan som vi skal inn å se på er over 18000 fot høy. Vi svinger av mot Icy Bay. Mt. Logan rett i nesa. Imponerende Fjellet Mount St. Elias i nesa På final til Icy Bay Parkert og tømmer flyet Dette var siste legget i sørøstlige Alaska. Nå har vi unnagjort "The Alaskan Panhandle" og neste gang skal vi begi oss inn i "South Central Alaska" et utrolig spennende området med The Copper Valley, Mcarthy høye fjell, vulkaner og Valdez. Ser dere i "SouthCentral!" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Det har vore artig å følgje deg på denne turen. Utruleg bra fortelling med god lokalkunnskap Ser fram til South Central turane dine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 23. mai 2010 Premium Medlem Del Skrevet 23. mai 2010 Du flyr jo raskere enn vi klarer å se gjennom bildene :grin: . Gøy å følge med hvordan en proff bushpilot jobber !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 Ja, her går det unna Ernst. har et tidsskjema å holde vettu Akkurat nå står jeg på isbreen Nabesna Glacier ved foten av Mount Jarvis i "The Wrangel Mountains". Har fått tyna både meg selv og Beaver'en på denne turen. Men hvilket praktfullt storslått landskap. Regner likevel med at jeg skal rekke Multiplayerturen i hjemlige Norge i kveld Vil ikke gå glipp av den heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.