Gå til innhold

Kanskje flere ser det her?


Vegar Mikalsen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tenkte at kanskje flere ser innlegget mitt i denne kategorien enn i kategorien teorikurs.

 

Jeg er bare litte gran nervøs for hvor vanskelig det er å bli flygeleder i disse dager...Har snakket med en flygeleder som sier at det er ganske vanskelig å komme inn på skolen, men når du først har kommet inn, er du nesten garantert å få jobb!

 

Jeg bare lurer på om jeg kommer til å slite litt...

Jeg går VK1 nå og har snitt i 5.2, men det betyr ikke at jeg har det i matte og engelsk...

Jeg har 4 i matte, og kan kanskje klare en 5'er i engelsk før jeg går ut av 3. klasse. Jeg vet at jeg er nødt om å tå 3ENG påbygging etter skolen på kveldskurs, siden jeg går yrkesrettet linje (medier og kommunikasjon).

 

Noen som har noen erfaringer eller kan gi meg noen tilbake meldinger? Ville satt pris på det. "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på opptaksprøver for en del år siden. Av 1000 søkere var det 24 plasser eller hva det var. Prøvene bestod av

- Engelsk

- Arbeidspsykologisk test for å se om du kan ha flere tanker i hodet på en gang

- En slag IQ test. Se mønstere og sammenhenger - her trenger du kunne BRUKE matte for å score bra.

- Intervju

 

Prøvene er under kraftig tidspress for å se hvordan du takler stress. Intervjuet var på ett hotell rom med en flygeleder.

Tror hovedgrunnen til at jeg ikke kom videre er at jeg var for "gammel" (27).

"[stort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du är inte garanterad jobb bara för att du kommer in!

Du ska klara utbildningen också, och det är inte självklart... Jag vet inte hur hög stryk procenten är men det faller av folk helt till flygleder utchecken!

 

Vill inte försöka skrämmas! Men det är nog bra om man går in för att det blir en tuff utbildning.

 

Lycka till med ansökan!

 

/Jörgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...