Thomas Polden Skrevet 24. februar 2010 Skrevet 24. februar 2010 Lo godt når jeg så den her... Et Hercules-fly fra US Air Force trillet i en snøskavl når choksene gled unna, med det resultat at deler av minst en, kanskje to propeller ble slått av og landet etter sigende på en parkeringsplass flere hundre meter unna. Artikkel hos ht.no Siter
Lars Hassel Skrevet 24. februar 2010 Skrevet 24. februar 2010 Personlig så syns jeg ikke personskader er mye og le av, men men! Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 24. februar 2010 Skrevet 24. februar 2010 Det var vel heller den delen med at Amerikanerne ikke ser ut til å være veldig glad i snø... Siter
Lars Hassel Skrevet 24. februar 2010 Skrevet 24. februar 2010 Det kan jeg være enig med er litt komisk! Hehe Siter
Thomas Polden Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Skrevet 24. februar 2010 Sant nok at personskader ikke er til å le av, men nå var det ikke det som var meningen. At amerikanske soldater og snø ikke går så godt overens derimot, er gammelt nytt. Tror det var under øvelsen i 98 eller 99 at noen amerikanske soldater (US Marines?) kjørte utfor veien i Ramsund med en Hummer eller no og endte opp liggende på siden godt uti fjæra. Så det er ikke første gangen at amerikanske soldater tabber seg ut under vinterøvelsene i Norge, og det blir vel neppe den siste heller. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 24. februar 2010 Skrevet 24. februar 2010 Tja, Norske soldater tabber seg også ut fra tid til annen vinterstid, og det er jo ikke så fryktelig mange år siden det gikk meget galt rett utenfor Evenes... Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 24. februar 2010 Skrevet 24. februar 2010 Så dere mener det er soldater de har brukt som chocks? :crazy: - På ett eller annet vis ser det ut til at [color:#CC0000]gummiklossene[/color] vi bruker for å holde hjulene på flykroppen rolig har sklidd unna. Etter min mening: Å gjøre en tabbe er å glemme å tippe lotto innen fristen, eller i Norge å glemme å handle drikke før polet er stengt eller butikkene slutter å selge slikt på kvelden. Når det går ut over materiell og helse så kaller jeg det ikke lenger en tabbe... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.