Gå til innhold

Maskinkraft


Åge Olsen

Anbefalte innlegg

Heisann alle

 

Har bestilt meg Saitek-pakke.Tenkte å prøve en Aspire 5610Z som jeg har liggende og lurer på om dette holder til å kjøre via 42" tv. Mener det står 1,73 ghz og 2 ram minne. Aner ikke noe om skjermkortet. Er dette bare bortkastet tid å prøve...med en av de ikke for "tunge" MSFSène.? Må naturligvis inn med Norge scenery og dette, men blir det Citibank uansett..?

Dette blir kun offline koseflyging ( ihvertfall starter vi der.. ) og ikke PC/SB/RW som i gamle dager.

 

Mvh

Åge Olsen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe nyere enn FS9 er bare å glemme, men FS9 vil du få kjørt.

Har vært borti noe jeg mener var Aspire 5610, og de kom med noen kastrerte OEM CPU-modeller, og med ytelse deretter. Men med 1,73Ghz så gjør den i det minste lite, relativt fort, og mange har fløyet FS9 med mindre CPU resurser, enn det.

 

Jeg tror ditt største problem blir skjermkortet, det er høyst sannsynlig snakk om Intel GMA950 (eller hvis du er uheldig 915). Dette er altså low-end onboard mobil grafikk-teknologi fra ca 2005, og ikke akkurat velegnet for spill hverken da eller nå. Siden FS9 er mer CPU enn grafikk-avhengig, skal du som sagt fint få kjørt det, men ikke i 1920x1080 42" oppløsning, og ikke med kantutjevning.

 

Du må nok belage deg på forsiktige settings, halvert oppløsning, om det skal holde dampen oppe. Jeg husker at norske flyplasser også var en tungkjørt sak i "gamle dager".

 

DU får eventuelt sjekke akkurat hvilket skjermkort du har, Acer har jo et utall modeller/konfigurasjoner, så jeg kan ta feil. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tilbud på en annen....blir litt mer fres har kanskje :D

 

Her er denne:.........................................................

 

"Har satt inn ekstra ram, ny CPU kjøler, kabinett vifte, diskett stasjon og oppgradert skjermkort. Her er noen av spesifikasjonene:

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM

XFX Geforce 8800 GTX 768MB

Nero Express 6.0 Norsk/Engelsk

CyberLink DVD Solution 3.0, 6Channel,OEM

PowerDVD6.0/Director/Producer/Mediashow

Musmatte Blå 4/6mm

Støtsikker PC-eske

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

USB2 multikortleser 3.5" sort/sølv,

for CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD (bulk)

In-Win C603 Midi Tower ATX Sort

Kabinett m/460W Power, 2xUSB 2.0

Asus P5B DLX/WIFI-AP, P965, Socket-775,

ATX, 2xGbLAN, SATAII, Firewire, PCI-Ex16

NEC DVD-brenner SH-S223B IDE Black OEM

DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket

LGA775, 4MB

OCZ Vendetta Cpu kjøler

Noctua kabinett vifte 120MM 800RPM

Microsoft Windows Vista Ultimate 32bit operativsystem

(Kun 3GB med Ram brukes i med det at OS er 32bit)"

 

 

 

 

 

Åge Olsen

 

(Skal skjerpe meg og få innleggene i rett forum heretter...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er andre boller ja. Fortsatt relativt gammelt, men ikke en laptop (noe som i seg selv hjelper enormt på ytelsen), og kan vel sies å være i high-end segmentet for sin tid. Denne kjører FS9 så det suser på din 42" med høye innstillinger, og med kantutjevning. Den vil klare FSX også, men da med mer moderate innstillinger og avhengig av addons.

 

Bare for å gi et eksempel på hva slags forskjeller vi snakker om grafikkmessig så har GMA950 texture fillrate på ca 1,5 Gtexel, et 8800GTX har ca 40 Gtexel, og minnebåndbredden er hhv ca 10 og 80 GB/s. Så uavhengig av om du forstår tallenes betydning eller ei, det er ikke dobbelt så bra, eller fire ganger så bra, det kan ikke sammenliknes. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hadde regna med det ja...

 

Jeg har tenkt litt på dette mod å kjøre gjennomm tv-skjermen:

Blir litt upraktisk å rigge seg til for hver gang jeg skal ta en tur. Kan heller ikke tenke med at det blir stormende jubel når ho mor kommer og skal se Hotell Cesar og jeg nettopp har tatt av :mad:

 

Nå ser jeg at 22" - 25" skjermer begynner å bli billige - jeg går kanske heller for den løsnigen. I den forbindelse var det (i min tid (10 år siden) en evig diskusjon og frustrasjon over at ingen klarte å lansere muligheten for å se fram, høyre og venstre SAMTIDIG med 3 skjermer.

Er dette mulig i dag..?

Neste spm: I omtalen om den maskinen står det at den yter bare 3 ram grunnet OS 32bit. Jeg forstår det slik at winxp 64 bit løser problemet, og det følger med en slik XP64 CD. Hvis jeg reinst med den CD èn, får jeg da 4 ram ? Eller er det greit som det er..?

 

Takk for gode svar...jeg har kanskje misforstått hele omtalen :blush:...ære være detter forumet

 

Mvh

Åge Olsen

 

 

 

Sikkert lenge siden dere har hørt så mange dumme spm, men...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...