Gå til innhold

Vatsim/FSInn-problem


Jan Arild Gjemble

Anbefalte innlegg

Jeg har fram til nå brukt FSInn smertefritt når jeg er aktiv på Vatsim. Alt har fungert utmerket og uten problemer.

 

Fløy flere turer igår på dagen, men når jeg skulle ta en tur på kvelden igår opplevde jeg først at jeg ikke fikk kontakt med tårnet i Wien, Wien Radar hørte meg derimot utmerket. Via VatSpy og Wien Radar fikk jeg bekreftet at tårnet var operativt, men i FSInn så jeg hverken tårn eller atis, og null kontakt på Voice og heller ikke på text.

 

Jaja tenkte jeg... sikkert noe bug som en restart vil fikse. Restart ble gjort senere på kvelden og da oppdager jeg plutselig at hele FSX er som sirup med FPS på 2-3 så fort jeg kobler meg på Vatsim med FSInn. Starter jeg FSInn uten å koble meg til Vatsim så har jeg en FPS på min 40 men den stuper ned til 2-3 umiddelbart etter pålogging på Vatsim.

 

Frustrerende, er det noen som har noen gode ideer om hva dette skyldes?

 

Ingen endringer er foretatt i systemet på denne tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jan Arild!

Jeg har opplevd dårlig FPS i det øyeblikket jeg kobler på Vatsim via FSInn etter å ha gått over til Win7. Selv med slidere helt til venstre får jeg dårlig FPS. Jeg kan kjøre med ganske høye settinger uten FSInn.

 

Så installerte jeg Squawkbox4 i går, og fikk veldig gode resultater. Folk som kjenner meg vet jo at jeg har vært en ihuga FSInn fan-boi, men det er da altså under 32bits winxp. Under 64-bits win7 ser det ut til at SB4 er bedre. I alle fall hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, jeg har overhodet ikke hatt noe problemer tidligere med FSInn i Win 7 64-bit. Det jeg vet er at jeg innstallerte noen updates fra MS både igår og på tirsdag.

 

Lurer på om det er disse updates som kan ha stellt til problemer med FSX og Vatsim/FSInn.

 

Skal forsøke en reinnstall med FSInn i dag og funker ikke det blir det vel bytte til SB4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...