Gå til innhold

Flysimulatoren på Norsk Luftfartssenter


Ivar Paulsen

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd den!!

Det er bortimot det største adrenalin-kikket jeg har hatt.

Du sitter i et lite rom med plass til 2 personer side om side, får på magebelte og skulderbøyle, luken lukkes og du er alene i mørket.

Så startet skjermen foran deg med HUD instrumenter for F-16, landskap fra en flyplass i Nord Norge i FS2000, du gir full gass, kjenner hvordan stolen skyver og up-you-go.

Oppdraget går ut på å skyte ned så mange andre fly som mulig. Lett nok med Fire and Forget våpen.

Enda bedre var det å gi beng i oppdraget og bare fly fritt. Klatre, stupe, rolle. Du kjenner alt.

Stryke lavt over rullebanen, klatre opp langs fjellsiden, rolle over kammen, ned på andre siden med hode langs fjellveggen og så utvendig 'loop' til himmels. Det er noe som du merker i korsryggen

De 4 min varte så altfor kort, og jeg måtte bare ha en tur til. Etter på hadde jeg det størte gliset i hele Bodø.

 

Minus? Dyrt. 100 kr for 4min er dyrt. Men jeg betalte uten å nøle. Det var verdt det.

 

Geir Kallelid

VBX074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...