Gå til innhold

Problemer å innstallere FSInn


Hans Øyvind  Lunde

Anbefalte innlegg

Har fått meg ny laptopp og har hatt jobb med å reinnstallere hele stasen hit. Går greit helt til jeg skal installere FSinn versjon 1.3 Da kommer bare følgende melding når jeg åpner FSX:

 

Component "COMDLG32.OCX" or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid

 

Mener 1.3 er den siste versjonen av FSInn, så jeg aner ikke hva jeg kan gjøre. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en restart og fyrte opp alt på nytt, men samme dritten igjen. Har også installert alt som administraor. Når jeg klikker opp Copilot fra addons menyen og starter FSInn controllpanel, så starter de topp som vanlig men vil ikke logge på. Når jeg klikker på settings knappen kommer bare opp en boks med teksten: "Failed to create FSCopilot FSInn settings (CWNDFS98MAIN=a8407dc)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk samme problem.

Klarte meg forbi denne fila, men da kom det samme problem med en annen, og da gikk det ikke ved å bruke den samme metoden. Edit: Nå fungerer det visst uansett. Vet ikke hva jeg har gjort. Har ikke restarta engang :P

 

Har ikke fått prøvd noe mer nå, skal prøve å søke etter info i morra. (Tror du kan prøve å søke litt på VATSIM sine forums, og kanskje google)

 

Uansett, det jeg gjorde var....

Legg den fila (comdlg32.ocx) i din windows/system32 mappe (Har du den ikke kan den lastes ned hvis du søker etter den tror jeg).

Så går du på start menyen, og i søke feltet nederst der skriver du inn dette "regsvr32 comdlg32.ocx" (uten ")

HVIS, ikke det funker...

Så må du gå inn i "Tilbehør" (Accessories) og høyre klikk på "Ledetekst" (Command Prompt) og velg "Kjør som administrator".

(Velg "Ja" hvis det popper opp ett vindu med spm).

Og der kan du igjen prøve å skrive inn "regsvr32 comdlg32.ocx" og trykk enter.

 

Det fiksa problemet for meg.

Mye man finner ved å google.

Du kan banne på at hvis det er et problem som oppstår er du sannsynligvis ikke den første :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...