Gå til innhold

Kan man koble sammen 2 PCer og kjøre localhost?


Even Rognlien

Anbefalte innlegg

Kan hende vi får egen skolePC fra skolen i morgen, og i den forbindelse lurer jeg selvfølgelig på om man kan koble 2 pcer sammen med vanlig nettverkskabel og kjøre Localhost for eks. med VRC/ES og samtidig være koblet til VATSIM gjennom trådløst internett? I såfall, hvordan? Da kan jeg jo ha en radarskjerm per pc som kjører isammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det ikke er sikkert du får til å installere VRC/ES på din skole-PC. Det er mange programmer som ikke lar seg installere.

Vi får f.eks ikke til å installere nettlesere som ikke ligger i lista over godkjente programmer. Slik er det forøvrig med de fleste programmer (spill som Sims, som ikke krever internett også). Det er helt umulig med programmer som må modifisere windows.

Vil tro at begrensningene er forskjellige fra fylke til fylke, dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det til jeg! :cool: Man må laste ned (og kjøpe) et program som heter MaxiVista og innstallere det på den ene PCen. Da er det bare å starte det opp, gjøre noe settings og det lages en .exe fil man legger over og åpner på den andre PCen. Så sendes bildet lokalt over nettet (tror man må være på samme "arbeidsgruppe" og nettverk) og man kan velge om man vil ha extended screen mode eller mirror screen mode. Enkelt og greit program :)

74014_large.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører i hvertfall i dette øyeblikket med en hovedpc som er koblet til en ekstern skjerm + en annen laptop som er koblet til hovedpc gjennom en nettverks kabel. Altså 3 skjermer samtidig :) Så nå kan jeg dra musepekeren ut av skjermen på hovedpc'en så den dukker opp på den eksterne skjermen. Så drar jeg musepekeren over den og, før den kommer opp på skjerm nr 3 :) Stilig. Jeg har ikke prøvd med 4 skjermer, da jeg kun har en ekstern skjerm... Men jeg prøvde å koble den eksterne skjermen til den eksterne PC'en mens jeg kjørte maxi vista, men da kom bare det orginale skrivebordet til den eksterne pcen opp på den. Så virker ikke som om man kan kjøre med 4 skjermer i hvertfall. Eller kanskje hvis man har en HDMI utgang i tillegg til vanlig analog videoutgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...