Gå til innhold

PSS Airbus Liverys


Jakob Jakobsen

Anbefalte innlegg

Airbus kan være utstyrt med motorer både fra IAE, CFM og P&W. Selskapene har gjort valgene. Det er ingen ytre forskjell på motorene; nacellene (motorhusene) er lik på en 320, enten den har IAE eller CFM. Skal du være pinlig nøyaktig - og det skal jo simmere være "[blink]" - må riktig panel velges til riktig motortype. Flyr du med IAE eller P&W skal du bruke et panel som viser primær motorverdi i EPR (Engine Power Ratio). Se Thomas' bilde av innflygingen til Frankfurt; denne er utstyrt med en av disse motortypene. For CFM gjelder N1.

 

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jakob,

 

Reverserne er litt forskjellige visuelt på CFM og IAE. På CFM åpnes det små luker rundt hele motoren som skyver luften forover, mens IAE motorene har en såkalt by-pass reverse. DVS at den bakre delen av motoren (sett utenifra) blir skutt bakover slik at luften passerer ut på sidene.

 

På A320 sitter det CFM56-5A og V2500 motorer. SAS bruker V2500 både på deres A321 og MD-90. Er vel egentlig V2530 som sitter på A321 tror jeg, litt mer thrust.

 

Men jeg vil ikke anbefale deg A320-pakka fra PSS hvis du allerede ikke har DF734 eller 767PIC. Det er mye bedre pakker.

 

[ 16-04-2002, 21:02: Endret av: Christian Håkonsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...