Gå til innhold

KV Svalbard


Magne Aa. Gundersen

Anbefalte innlegg

Jeg så det nye kystvaktskipet, KV Svalbard, i Stavanger for en tid siden, og en av offiserene fortalte at de hadde plass til to helikoptre ombord. Jeg antar at så vil skje kun unntaksvis, men det må vel bli heller trangt med to NH90'er i hangaren skulle jeg tro.

Er det forresten noen som vet om det skal lages skip med helideck til MS/FS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KV Svalbard har hangarplass til 2 NH-90, det er god plass til det.Helidekket har selvsagt bare plass til ett helikopter, selv om det er langt større enn det vi lander på i dag (Nordkapp klassen).Nå er ikke poenget å ha to maskiner ombord til enhver tid, men heller det å ha muligheten dersom en situasjon skulle kreve det.Vi får ikke NH-90 før slutten av 2005, og således vil vi operere med den gode gamle LYNXen på KV Svalbard, KV Nordkapp, KV Senja og KV Andenes i fortsatt mange år, og det gjør forsåvidt ingen ting for LYNXen er en super maskin å fly.

 

Hans Petter Stue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...