Gå til innhold

Norge på lengs..... men ILS???


Jack J Jackson

Anbefalte innlegg

Hei

 

Så har Svenskepensionisten tatt "Norge på lengs" under dagen.

 

Først vil jeg takke de ATC:er som var online i dag, det var MEGET moro å få hjelp av dere, håper at jeg ikke rotet til det føøøør mye. ;-))))

 

Så har jag då, igjen, konkludert at FSX og virkeligheten IKKE er i fase. I følge FSX finnes det IKKE ILS på Kristiansand men det vet vi alle at det gjør, RWY 22 har freq 110.900. Ja, det var mange av mine "mål" som i følge FSX ikke har ILS men som mine charts klart viser at de har.

 

Da lurer jeg på en ting hvis jeg bruker GPS i FSX så har jeg, slik jeg skjønner det, ikke noen mulighet å gjøre en ILS landning på Kristiansand da jeg ikke får vektorer fra FSX. Finnes det noen mulighet å "redigere" noe i FSX slik at man får flyplassene oppdatert med ILS/freq???

 

Noe som jeg ikke heller skjønner er at jeg ble dirigert til Torp rwy 36 OG ILS. Dette finnes ikke i FSX og jeg har heller ikke freq 110.950 på mine charts og selvfølgelig ikke heller i FSX, MEN det blev en korrekt ILS-landning allike vel!!! Hvordan går dette til i VATSIM?

 

Rotete det her men spørsmålet er helt enkelt, går det att oppdatere FSX slik at ILS + freq. blir lagt til på flyplasser som har det i virkeligheten men ikke i FSX?

 

 

Jack J Jackson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig med trafikk på en mandags formiddag:grin:

 

Navdata i FSX/FS9 er data som i noen tilfeller er utdaterte allerede ved utgivelse av simmene.Det kan vere foreks ILS som er opprettet etter dataene til simmen er innsamlet.

 

Siden ilsen ved ENTO rwy36 er ganske ny så ligg ikkje den i fsx

Når det gjeld rwy22 på kjevik så veit eg ikkje, men frekvensen du nemner skal vere rett.

 

Uansett fikk du iallefall øve på visual approach ;)

 

Du kan ta ein titt her: FSX scenery norge Og se om du finner scenery som inneholder bedre data.

Til fsx er det nok AFX filer du skal se etter.

 

MvH Jan Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda Jan Tore

 

Jeg fikk nok øvelse på visual appr. og det var egentlig en av grunnene til at jeg valgte den rute jeg fløy. Så er det aldrig feil å gå tilbake til prop for å ikke glemme å FLY.

 

Men nå må jeg spørre igjen. Betyr det du sier at f.eks scenery for Norge inneholder ILS data mm? Hvordan kommer da dette inn i FSX og GPS'sin informasjon? Hvis jeg da ser på Skien så har den ILS med freq 110.100. Jeg har Andrew'sin seneste oppgradering av ATN (v 2.2) MEN fortsatt så sier FSX at Skien IKKE har ILS. Jeg merket også at Røros var litt rar. Med FSX data så kom jeg inn nesten i 45 gaders vinkel mot rwy:en.

 

Treig...... ja men jeg ER faktisk Svensker. :cry:

 

Jack

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...