Gå til innhold

Betaling av DreamFleet 737


Frederik Knoblauch

Anbefalte innlegg

Sitter å funderer over å skaffe meg dette panelet nå!har hatt lyst på det lenge, har igrunn satt stille å ventet på at den skulle falle ned fra luftet men det har altså ikke skjedd.

Har lastet ned exe fila fra flight1.com nå, så den er jo så nær så nær.

Så,de av dere som måtte ha gjort dette allerede? hva brukte dere av betaling? lot dere de "få" bankkortet eller?....!

Er igrunn bare litt generelt rundt det med betalingen jeg lurte på, hva har dere som allerede har gjort det gjort? Litt defust spørsmål kanskje, men syns ofte at svarene er bedre enn spørsmålene her til tider så...det går vel bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Frederik Knoblauch:

Sitter å funderer over å skaffe meg dette panelet nå!har hatt lyst på det lenge, har igrunn satt stille å ventet på at den skulle falle ned fra luftet men det har altså ikke skjedd.

Har lastet ned exe fila fra flight1.com nå, så den er jo så nær så nær.

Så,de av dere som måtte ha gjort dette allerede? hva brukte dere av betaling? lot dere de "få" bankkortet eller?....!

Er igrunn bare litt generelt rundt det med betalingen jeg lurte på, hva har dere som allerede har gjort det gjort? Litt defust spørsmål kanskje, men syns ofte at svarene er bedre enn spørsmålene her til tider så...det går vel bra!

Hei.

Er du en av de som er redd for å kjøpe med kort på internet? Da skal du tenke på at i 99.9% av tilfellene er det SIKRERE enn minibankuttak eller å betale med kort i butikken/baren/restauranten. La oss si du har vært i minibanken og tatt ut litt penger, du velger uttak med kvittering. du får ut pengene og du ser på kvitteringen og kaster den i søppla. Så kommer den en som plukker opp lappen din, der er kontonummeret. han satser på at du har VISA del på minibankkortet. dermed legger han 4925 foran nummeret, det er nummeret VISA bruker i starten av norske visa kort nummere. så legger han til kontonummeret altså: 492512341234123 da mangler han ett tall, det siste tallet er jo mellom 0 - 9 da kan han lett prøve seg frem til rett sistetall på 10 forsøk. så sikkert er det [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] han trenger expire dato og da, men det FINS steder du kan handle uten det. Så har vi det med å la bartenderen ha kortet i baren når man er ute og fester, bad idea! og for ikke å snakke om restauranter. du vil betale med kort og kelneren tar med seg kortet for å dra det gjennom blankettmaskinen. DU ser jo ikke hvor mange blanketter han/hun lager. Alt dette er ting som norske kortkunder gladelig gjør, og de tror at det er sikkert, Internet er fyfy for mange i forhold til de dette [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] og det syns jeg er meget rart, da ovenfornevnte eksempler står for mesteparten av kortmisbruk i norge [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

La oss si om hva som skal til for at noe uvedkommende skal få tak i ditt nummer på nettet: de må snappe opp trafikken, og de må vite at akkurat du er på nett og handler i akurat rette hundredels sekundet. de må vite hvilke av alle de som er pålogget en ISP som sender kortdata, de må i tillegg decode krypterte sendinger med kortdata. de krypteringene er meget avanserte og ikke gjort i en håndvending. en slik hendelse tror jeg aldri vil skje. det som KAN skje er at du handler med falskt firma eller useriøse forretinger på nettet, da kan dem misbruke kortet ditt. Men at noen skal snappe opp din transaksjon tilfeldig på internett er veldig usannsynlig. hold deg til seriøse aktører når du handler på nettet og du er trygg. Jeg vil påstå at det er tryggere enn det du gjør med kortet tildaglig. Flight1 er et meget seriøst selskap og du kan trygt registrere dreamfleet b734 med kortet ditt.

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jan Roar Rød:

Så kommer den en som plukker opp lappen din, der er kontonummeret. han satser på at du har VISA del på minibankkortet. dermed legger han 4925 foran nummeret, det er nummeret VISA bruker i starten av norske visa kort nummere. så legger han til kontonummeret altså: 492512341234123 da mangler han ett tall, det siste tallet er jo mellom 0 - 9 da kan han lett prøve seg frem til rett sistetall på 10 forsøk. så sikkert er det [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Hvilken bank er det som gjør det på den måten? Jeg har aldri sett et VISA-kortnummer som har noe til felles med bankkontonummeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...