Gå til innhold

Sapphire Radeon HD 3650 512MB GDDR3, PCI-Express


Anbefalte innlegg

Hei

 

Selger 2 stk Sapphire Radeon HD 3650 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/HDMI.

 

345396.jpg

 

 

Link til produktet HD 3650

 

Dette er et bra skjermkort som krever lite strøm.

Kjøper du begge kan disse brukes i CrossFireX-modus (krever hovedkort som støtter dette)

 

Selger ett for 450 kr, begge for 800 kr. inkludert frakt

 

Send PM eller kontakt meg på geirms@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. Jeg bruker kortet på FSX med default fly, og har rimelig bra settings på.

 

Ligger fast på ca 24 fps nesten hele tiden (fps går ned litt på STORE flyplasser).

Kjører FSX med DX10 preview, antialiasing, light bloom, lensflare, Antisotropic filtering, advanced animations, aircraft medium high, scenery high, weather medium high og traffic high. Nå er noen av disse settingene veldig avhengig av CPU, så har du en kraftig CPU er dette kortet helt greit.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at det er en for dårlig cpu til FSX på noe særlig mer enn standar/lav settings og default pakke, men veldig brukbar for FS9. Men i FSX er det hele er avhengi av hva du flyr, feks så er småfly lavere belastning enn store fly pga hastigheten på oppdateringene. Så om du flyr småfly så går sikkert fsx helt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he, kan ikke garantere noe som jeg helst jeg fordi alle systemer er forskjellige og helsetilstand er forskjellig på alle maskiner. Men jeg kan si at jeg flyr FS9 med temmelig høye settings på mye dårligere skjermkort. Jeg tror det er en bra match til din cpu til veldig mye. Crysis og FSX er det vel ytters få maskiner som takler bra. Hvilken PC har du? og hvor gammel er den? hvilket skjerkort har du nå? Så skal jeg si om du bør kjøpe eller ei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er i XP tviler jeg på at du vil merke forskjell på 2 eller 3GB minne, og det vil i praksis ikke har noe for seg i FS9. Er du derimot i Vista ville jeg med de minneprisene vi ser i dag satt inn 2GB til.

 

Vedrørende skjermkort, så må jeg bare nevne at det kommer litt an på nøyaktig hva du har fra før av, hvor mye du vil få ut av en oppgradering som dette. Altså dersom du skal bytte det ut med 1 stk HD3650.

Hvis det X800 du har feks er X800XT, eller X800PE så ville jeg siktet på noe høyere enn HD3650, eller latt vær. X800 er gammelt ja, men det var toppkort, og i noen tilfeller, som feks FSX, yter faktisk X800XT 256MB bedre enn 1 stk HD3650 512MB.

 

Så vær sikker på at det du har ikke heter XT, PE, til "etternavn". Dette er toppmodeller, mens PRO, LE, og sikkert fler jeg ikke husker er svakere versjoner. For alt hva jeg vet kan det hende det bare heter X800 også, men ville bare nevne dette da forskjellene på modellene er relativt store.

 

Hadde du tenkt å kjøpe begge, og kjøre de i crossfire vil dette yte bedre, uansett hva du har fra før av. Man må da ha hovedkort med Crossfire støtte.

 

Du kan se en sammenlikning i diverse spill, av X800XT mot 1 stk HD3650, samt 2 stk HD3650 i Crossfire, her gaming-graphics-charts, compare :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hengt meg litt opp i at du ønsket å kjøpe det kortet der og om det gikk til FS9 og ikke om det ville bli noe bedre enn det du har. Jeg er enig med Christian at det gir ikke noe bedring på det du har. Det finnes kort som er mye bedre til fs enn det du har lyst på. Vi har vel nevt det 8600gts kortet før tror jeg. men det du ikke har svart på er jo hva slags PC du har fordi plass, varme, strøm osv spiller veldig inn på hva du kan sette inn. Jeg har et veldig bra skjermkort liggende som jeg gjerne selger, men det kortet trenger mere strøm enn hva jeg tror 8600gts gjør. Iallfall fikk min PC med et 300watt PSU problemer med strøm og varme så jeg kan ikke bruke det. Et Nvidia 7950GT 512MB. Crossfire har du ikke glede av i FS.

 

Hvis du ser på tabellen her så ser du litt hvordan 8600gts og 7950Gt 512 kommer ut i forhold til 800 og 3650. de fleste kort i fsx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...