Gå til innhold

størrelse på modellfly


Gjest

Anbefalte innlegg

Sitter og lurer på en ting, er det noen regler for hvor stort ett fjernstyrt fly kan vere, før en trenger "lappen" for å fly det?

Eller kan en i prinsippet fjernstyre ett cessna fly så lenge det ikke sitter folk i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt feil å kalle dette modell men... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Det største R/C flyet som til nå har vært i lufta er vel en 747, tror jeg. Det var en test Nasa gjorde i sin tid. finnes sikkert helt riktige opplysninger på dette et sted. I Norge tror jeg det er regler på en 16-17 kilo. Dvs man kan fly større men da må man ha tilatelse fra Luftfartsverket. Helt sikkert folk som flyr tyngre fly uten serlig tillatelse...

mvh

Glenn Tegnander

(meg og mitt fly: http://www.gmfk.net/bildegalleri/prosjekter/extra/images/serious_owner.jpg

[ 04-01-2002: Endret av: Glenn Tegnander ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Det er som jeg kjenner til ingen grenser for hvor stort et modellfly kan bli. Mange modeller er i prinsippet ganske store. Har sett et modellfly på ca 7 m. i v.spenn. [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image]

Men vet ikke hvordan det blir hvis du har planer om å lage et modellfly som er på størrelsen med en cessna [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

lykke til [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok en eller annen grense, for det kan jo gjøre mye større skade hvis du kræsjer et fjernstyrt cessna inn i et hus, en hvis du kræsjer et lite modellfly som ikke engang går igjennom veggen [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

men jeg vet ikke jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...