Gå til innhold

vatsim ny begynner


Ole Werner Hanssen 2

Anbefalte innlegg

Hei på dere jeg har installer alt vatsim på søndag den 21/9.

 

Har fått 4 grønne lys jeg skjønner også innsending av flplan og med sende ide.

 

Så langt har jeg kommet. Men før jeg går videre er det noen her som har tipps angående kontakt med atc kontroll, valg av server radio frekvens også videre

Er ikke så god til og lese engelsk fant en bruker manual på dansk som har lært meg mye

Med Hilsen

 

En som har flydd fra fs sim 1998 kom.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ole, jeg er rimelig fersk på Vatsim my self;) Men har flydd en del der og begynner og få litt erfaring og er absolut og anbefale for og få mer ut av FS. Men begynn med txt mot ATC i første runde slik at du rekker og summere deg og har det på txt det som blir sakt. Da jeg ennå er litt redd for og gå på voice da jeg ennå ikke klarer og få med meg alt de sier;)

 

En god idee er og evt bare sette seg på ENGM eller en traffikert flyplass for kun og se og høre på radio comminicasjon for og lære. Tune seg opp mot tower/ APP eller hva some er active. Anbefaler også EGLL(heathrow) eller EDDF(frankfurt) som er 2 meget traffikerte flyplasser som du kan lære mye fra bare og høre på fly og ATC der.

 

men som Kai er inne på gå til hoved siden til Vacc http://www.vaccsca.org/site/index.php her ligger alt fra voice eksempler til oppkobblings eksempler, lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja også en nybegynner, men har aldri vært redd for å gå rett på voice, tror det har noe med at jeg hadde spilt nesten 1 år på FSX multiplayer med ATC, og jeg har vært atc der..så har du FSX og vil trene på lavt nivå med voice er FSX multiplayer tingen..

Men har du FS9 er det bare å lytte, se de andre tipsene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...