Gå til innhold

Kjøpe software i Thailand?


Anders Lien

Anbefalte innlegg

Hej!

Eftersom jag har erfarenhet av software köp i Thailand kan jag ge lite goda råd.

Be att få öppna förpackningen och undersök vad som finns i. I de flesta fall kan du direkt se om det är en kopia eller inte. Detta ser man på manualer etc...

Köp endast på Stora department stores. Robinsons på Sukumwhit road i Bangkok borde vara det bästa. Annars har dom haft en stor selection ute på flygplatsen Don Muang men den tror jag inte att dom har kvar nu.

Hoppas att det är bra råd.

Hilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var i Thailand så kjøpte jeg med en 8-9 div. spill. Spillene kjøpte jeg i en "gatebod" i Karon (på Puket øya).

Gleden var stor da jeg kjøpet disse. Like stor var nedturen da jeg skulle prøve disse. Det viste seg at dem bare hadde kopiert spillene. Da de fleste spill er laget med beskyttelse mot kopiering, fungerte ikke dem jeg hadde kjøpt. Det går nok ann å få fikset dette på en eller annen måte dersom en kan trikset. Mitt råd er at du tester ut dette før du kjøper vis mulig. Da jeg kjøpte spillene sa kjøper at det var bare å laste inn og starte å spille som vanlig. Naturlig vis...........sa han det........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme, bleike og rike menn fra Vesten [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Er det noe Thaiene kan er det å få vestlige turister til å betale mange ganger mer enn det du egentlig burde betalt for varen.

Jeg var i Thailand i år, fikk med meg masse gode tips fra fastboende nordmenn der nede. Jeg hadde kjempelyst å kjøpe digitalkamera men ble frarådet. Dem bytter ut eletronikken innvendig og setter inn en billigere versjon.

Skal du handle i Thailand er nok dette det lureste du kan gjøre for å unngå å bli lurt på kvalitet og pris. Hvis du er så heldig at du kjenner en Thai, skal du først gå å se på varene du har tenkt deg. Deretter skal du sende avgårde vennen din for å handle varene. Det som skjer da er at du får den riktige varen og til en riktig pris. Men aldri gå sammens med han som skal kjøpe for da må du betale turistpris uansett. Thaiene hjelper hverandre, og hvis du kommer sammens med en Thai som skal handle for deg, og han begynner å prute på prisen for deg blir det krangel. Forståelig nok, han ødelegger jo en mulig god handel [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Noen nevnte store shoppingsenter, men ikke engang der måtte jeg kjøpe digitalkamera. Du kjøper kanskje en ekte vare, men du har jo ingen garanti. Tar du med den defekte varen året etterpå risikerer du at du ikke finner butikken. Men hvis du kikker til venstre står dem samme folka med ny butikk under et nytt navn og smiler til deg...... Thailand er kopiens land ble det sagt, og det holder jeg med dem i.

Thailand er et ufattelig morsomt land å feriere i, og at man blir lurt må man ta med på kjøpet, indirekte uhjelp har noen ymtet frempå. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv i Thailand i sommer og hadde uten tvil min beste ferie noen gang. Jeg fikk også mange råd og advarsler om ikke å gjøre ditt og ikke å gjøre datt. Inntrykket mitt er at man må være litt kritisk og samtidig bruke sunn fornuft. Selv handlet jeg flere PC-spill (20-30kr stk)som viste seg å være helt OK. De ble kjøpt på en av de mange gatebodene, PRUT!!!!! Samme gjelder musikk-CD'er (20kr stk). Se på CD'ene og gjerne spørr om å få høre gjennom dem. Jeg kjøpte 25 og alle fungerer helt utmerket og ingen er CD-R. Mydighetene begynner å stramme inn tøylene på dette området, så i mange tilfeller er både PC-spill, CD'er og DVD-filmer gjemt under klær og på bakrommet ol.

Selv var jeg på utkikk etter et digitalt videokamera og var innom mange butikker. Slike produkter kjøper man selvfølgelig ikke i bodene rundt omkring (så ingen heller), men i vanlige fotobutikker i gata eller på kjøpesenterene akkurrat som i Norge. Jeg brukte vell en liten uke før valget falt på en butikk i Patong. Slike produkter er som regel "fixed price" fra leverandørene så pruting er vanskelig. Jeg kjøpte meg et SONY DCR PC-9E og det fungerer utmerket (kameraet er bare helt rått). Jeg fikk med en solid bag og rimelige DV-kassetter. Garantien skal selfølgelig fylles ut og den gjelder over HELE VERDEN. Jeg sparte ca. 4000kr på å handle det i Thailand enn å handle det her på Berget. Det med at innmaten i div produkter blir plukket ut og erstattet med billigere produkter TROR jeg gjelder på kun få produkter, slik som TV-spill ol.

Reis til PARADISET og LEV LIVET, men bruk sunn fornuft....

Happy landings

[ 12-11-2001: Endret av: Geir-Tore Aunmo ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som bor i Utlandet og har problemer med og få tak i software

Jeg selv kommer fra Oslo men bor nå nede på philippines

skal bo der en stund.Jeg jeg ville ha tak i fs 2002

som er kav umulig her nede,så jeg lette rundt på netet

.Jeg fant flightsim.com Flightshop

,de sente det ned hit nå har jeg fs2002 kan fly online med gutta hjemme i Norge

problem 2

jeg ønskert meg trainsimulator også fulstendig umulig

å få tak i her nede så var det på nettet igjen.Lykken var stor denne gangen også jeg fant denne siden http://ukpcgames.com/ de kunne sende den til meg

dette er oplysning til dere som er bosatt i utlandet

og har vansklig for å få tak i programmer og vil ha

orginal

Hilsen

Leif Villadsen

Philippines

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jarle Kristiansen:

Sist jeg var i Thailand så kjøpte jeg med en 8-9 div. spill. Spillene kjøpte jeg i en "gatebod" i Karon (på Puket øya).

Gleden var stor da jeg kjøpet disse. Like stor var nedturen da jeg skulle prøve disse. Det viste seg at dem bare hadde kopiert spillene. Da de fleste spill er laget med beskyttelse mot kopiering, fungerte ikke dem jeg hadde kjøpt. Det går nok ann å få fikset dette på en eller annen måte dersom en kan trikset. Mitt råd er at du tester ut dette før du kjøper vis mulig. Da jeg kjøpte spillene sa kjøper at det var bare å laste inn og starte å spille som vanlig. Naturlig vis...........sa han det........

Det er derfor man ikke bør kjøpe software på "Gateboder"

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt masse software og Hardware i Bangkok. Jeg tror plassen het Panthip eller phantip Plaza (noe i den duren), det var et svært kjøpesenter som bare solgte Hardware og software. Det var veldigt billigt, faktiskt utroligt billigt (softwaren altså, hardwaren var litt billigere en her). Så ta deg en tur der hvis du er i bangkok. Alt virket også når jeg kom hjem

[ 19-11-2001: Endret av: Rolf Berge ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...