Gå til innhold

Innflyginger Final Aproach


Ronny Olsen

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette legges under riktig emne da, men jeg tar sjansen. Jeg kikket på Aerodomechart for Røst idag. Jeg har landet flere ganger på Røst. Fått forståelse for at man lander en vei på en rullebane, er dette korrekt? Ifjor når jeg var ute på Røst så jeg et fly på aproach motsatt vei.

Spørsmålet er at kan man landet begge veier på en rullebane etter vær og forhold i virkeligheten? [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Røst har jo innflyging til begge rullebaner ja.

Og dette gjøres vel, som vanlig, i forhold til været.

Du har kart for VOR/DME-03 og VOR/DME-21.

I tillegg har du visual approach, som du selvfølgelig kan gjøre til begge rullebaner, alt etter været.

Aerodromkartet gir deg jo bare et kart for selve flyplassområdet og ikke noe om innflygingen dit.

Håper dette ga noen svar...

Arnt OK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge retninger av rullebanen brukes vel på de fleste flyplasser, med mindre det finnes spesielle hindringer i den ene enden. Men da får man jo problemer med at takeoff og landing går motsatte veier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

Jeg tror nok begge retningene på Røst brukes siden det finnes kart for VOR/DME-03 og VOR/DME-21. På kartene står det ingenting om at det ikke går an å bruke både RWY-03 og RWY-21 til landing og takeoff [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

[ 03-11-2001: Endret av: Kenneth Lima ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...