Gå til innhold

Første flytur til USA etter 11. september.......


Oddgeir Refvik

Anbefalte innlegg

Da er det klart for enda en flytur til USA dette året. Det blir første gangen etter terroren starta. Denne gangen fra Amsterdam til Houston med KLM Boeing 747.

Lurer på korleis sikkerheten etc blir før avgang?

Det er vel ikkje muligheter for å spørre etter en tur i cockpiten denne gangen? Noen som har erfarninger etter 11.sep? Kanskje ikkje lurt å spørre i det heile?

oddgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir strengere sikkerhetskontroll du får ikke ta med sakser kvniver osv. De vil sjekke folk manuelt. Aldri har det vært sikkere å fly!! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fløy til JFK med BA den 25. september.

For å være helt ærlig blei jeg litt overraska over hvor glatt det gikk. Riktignok gikk innsjekkingskøen til BA litt sakte, men dette var pga. datatrøbbel, og hadde ikke noe med sikkerhet å gjøre.

Sikkerhetskontrollen på Gardermoen gikk veldig greit. Vi sto vel kanskje ett minutt i kø? Men pass på å ikke ha med skarpe gjenstander. Neglefiler er forbudt. Bestemødre får ikke engang lov til å ha med seg strikkinga si!

Flyet fra Gardermoen endte opp med å bli litt forsinka pga. tåke i London.

Da vi kom til London var det ny sikkerhetssjekk, men også dette gikk forholdsvis fort unna. Sto i kø i ca. 5 minutter. Da vi gikk ut til flyet var det ny sporadisk sikkerhetskontroll. Passasjerer med store håndbagasjer ble plukket ut, og disse ble sjekka manuelt.

Det eneste som tok litt tid var "immigration" ved JFK. Her tror jeg nok at kontrollen var noe strengere enn vanlig. Kan ikke huske at det har tatt så lang tid før, men jeg har alltid flydd med Icelandair til JFK tidligere, og det kom jo tross alt noen flere folk med 747'n til BA enn det gjør med 757'n til FI.

På veien hjem måtte vi jo gjennom sikkerhetskontrollen på JFK. Dette gikk veldig fort faktisk, men den var ganske strikt for det. Jeg måtte sende skoa mine i røntgenmaskina før jeg fikk lov til å gå igjennom.

Ok, det er mine erfaringer. Ha en god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...