Gå til innhold

The force is finally with me


Eirik Sørensen

Anbefalte innlegg

Etter å ha lett (mer eller mindre helhjertet) etter MS Sidewinder Force Feedback 2 i lengre tid, fikk jeg endelig tak i den i går! Og snakk om stikke!

Jeg byttet ut min gamle Wingman Extreme som både hadde begynt å bli litt slapp i "strikken" og ikke alltid helt til å stole på, plugget inn den nye stikka og fyrte opp Flightsim 2000. Men dessverre funket den ikke som den skulle. Etter litt søking hos Microsoft, fant jeg en patch som fikset problem med VIA USB chip, lastet den ned og installerte. Fyrte opp FS igjen og startet taxi til runway. Følelsen av å kjenne hver bevegelse i flyet gjennom stikka var en ren nytelse. Hver ujevnhet i tarmacen forplantet seg til stikka. Og ved takeoff, vibrerte stikka stadig raskere ettersom farten økte. I det hjulene slapp asfalten, stoppet all vibrasjon. Men responsen stoppet ikke av den grunn. Alle bevegelser ga umiddelbar tilbakemelding gjennom motstand i stikka.

For meg som var vant til den gamle stikka med motstand laget av gummi, var dette en fantastisk opplevelse. Men om jeg flyr bedre med force feedback stikka? Nei det tror jeg ikke. Den er på mange måter vanskeligere å håndtere enn en vanlig stikke, men føles samtidig uendelig mer realistisk når man flyr. Stikka var knalldyr, men verdt hver eneste krone!

Så hvis du fortsatt sitter med din gamle stikke og har en tusenlapp du ikke helt vet hva du skal bruke til, anbefaler jeg deg å løpe til nærmeste butikk som fører denne stikka og kjøpe den.

Hilsen Eirik

PS. FS 2000 Pro fulgte med som "bonus", så nå har jeg to [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] Se "kjøp/salg/bytte" dersom du er interessert i å kjøpe denne av meg. DS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...