Gå til innhold

Flight Plan US-Island(Reykjavik) ?


Svein T. Henriksen

Anbefalte innlegg

Noen her som har oversikt over hvilke ruter og system som blir brukt mellom US/CAN og Island? Har ikke klart å finne noe. Routefinder gir meg vanlige NAT tracks helt over til exit points ved Irland og så tilbake mot Island. En veldig omvei da. Kan ikke tenke meg at det er slik de flys in real..eller?

Spesifikt trenger jeg en rute fra St. Johns,CYYT-Keflavik,BIKF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svein, NAT tracks blir oppdatert daglig basert på været... Men man kan også fly utenom NAT track. Ett meget godt eksempel på akkurat det er dagens rute for COA39 (Oslo-New York)

 

 

OSVIG UL997 VIG UP608 NALIB/N0449F360 UP608

\\ISVIG/M079F360 DCT 64N000E 66N010W 67N020W

67N030W 66N040W 64N050W/M079F380 62N060W DCT

MIBNO/N0462F380 DCT RODBO N486C

HENDY/N0459F400 N486C MT ALB/N0353F160 V213

SHAFF/N0306F070 V213 SAX DCT

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes,har fått tak i noen real ruter. ;)

Men, ikke kommet så langt som å få klarhet i hvordan systemet for sammensetting av de rutene egentlig fungerer. Det var liksom DET jeg var interessert i å få oversikt over. Har en mistanke om at det plukkes enkeltkoordinatpunkter fra de forskjellige NAT A,B,C osv. slik at det blir til en nord-sør rute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...