Gå til innhold

FSINN1.3 /FSCOPILOT1.7 innstalering


Tor Kjetil Dahl

Anbefalte innlegg

Får ikke reinnstalert FSCOPILOT1.7, alt har virka tidligere. Har av innstalert alle tidl. versoner men det virker som det ligger igjen noe gammelt, følgende feil mld. kommer: your FSINN version is not comp. with FScopilot 17, og programmet finner ikke riktig FSX mappe men prøver å lage en egen( :microsoft flightsimulator, menmin FSX ligger i microsoft flightsimulator X ) ,så stopper alt.Har prøvd å slette oppføringer i register men ikke noe hjelper, noen som har noen gode ideer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme problemet selv. Samme feil uansett fscopilot versjon 1.6 eller 1.7. Den prøver lage ny mappe for å legge seg inn på, men får feilen:

 

"Error opening file for writing:

E:\\Program Files\\Microsoft Games\\

Microsoft Flight Simulator \\Modules\\FSCopilot.dll"

 

Og meg som deg er det ikke her fsx er innstallert, men under:

....\\Microsoft Flight Simulator X\\

 

 

Har derimot forsøkt rename fsx mappa til hva FSCopilot ønsker og forsøkt innstallere slik. Men samme feil med å åpne/skrive i FSCopilot.dll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok det samme hos meg som hos deg, samme mapper og samme feilmelding.

Fant feilen i natt etter minst 12 timer med prøv og feil (gjesp), måtte inn i registeret å slette en oppføring i denne mappa :

 

HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Microsoft Games\\Flight Simulator\\10.0 .

 

Sletta nederste linje her , tror det stod "instpath" eller noe lignende, den stod med data til : "G:\\programfiler\\Microsoft Games\\Microsoft Flight Simulator" og ikke til Microsoft Flight Simulator X som det skal være.

 

Prøvde først å endre men det hjalp ikke,så da sletta jeg oppføringen. Da fikk jeg re-innstalert.

Tok en sjanse og var heldig men vil ikke anbefale alle å endre i registeret det er fort gjort å ødelegge alt.

For den som vil prøve så må man lete etter ei data oppføring som henviser til feil mappe, men vær nøye og forsiktig. GJØRES PÅ EGET ANSVAR !!!!

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sent når jeg fant ut av det så jeg kan huske feil,har du sett her :

HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Microsoft Games\\flight simulator\\10.0

Passer vel litt bedre med "LOCAL_MACHINE" enn "HKEY_CURRENT_USER" du får lete, men fant til slutt en oppføring som refererte til feil mappe. Bør jo være omtrent samme feil hos deg, da alt du skriver er nøyaktig det samme som jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...