Ivar Skaugstad Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Dette er i hovedsak ett innlegg for dere som er inne til førstegangtjeneste i forsvaret, eller er kalt inn de nærmeste månedene! Du vil mest sannsynlig få beskjed om stipendårningen til forsvaret under rekrutten, men det er fortsatt få som tar i bruk de 20 000,- du kan få i stipend av forsvaret. Hvis du kan dokumentere eller argumentere meget godt for hvorfor du burde få stipend for noe som er yrkesrelatert så har du nemmlig 20 000,- hos forsvaret i tillegg til tjenestegodtgjørelse og dimmisjonspenger. Ved å sende inn en veldokumentert søknad kan du få dekt 80% av utgifter til f. eks sertifikater eller kurs! For min del benyttet jeg selvfølgelig muligheten og brukte noen velformulerte setninger, dette resulterte i at forsvaret dekker 80% av følgende yrkesrelaterte "nødvendigheter" for meg; *Medical class 1 (reise og opphold) *Mørkeflygning rettighet (teori og 5 timers praksis) *Halehjulsutsjekk (5 timers praksis + årsavgift) BRUK STIPENDÅRNINGEN! :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.