Gå til innhold

Problem med ”Ghost/magnetiske” fly


Odd-Henrik Aasen

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har nå prøvd meg litt på VATSIM men har et problem jeg ikke helt får løst. Har prøvd å gå igjennom diverse forums for å finne løsning uten hell.

 

Problemet er av noe sporadisk art og går ut på at hvis det er et annet fly i nærheten av meg i VATSIM så ”smelter” det sammen med mitt fly. Dvs. det kommer susende rett i mot meg og bokstavlig talt smelter sammen og blir dobbelt med mitt fly. Til å begynne med så resulterte dette i krasj hos meg inntil jeg skrudde av chrashes.

 

Jeg kan nevne noen av de hendelsene jeg har opplevd:

I helgen var jeg i kontakt med Ragnar her på forumet og vi tenkte vi skulle finne oss en rolig flyplass og teste ut VATSIM sammen i fred å ro for å bli litt bedre kjent med systemet. Vi valgte Geiteryggen da det ikke var noe annen aktivitet der. Vi stilte oss opp på hver vår parkering og koblet til VATSIM. Idet Ragnar koblet til så smalt det hos meg. Flyet hans kom susende inn fra siden og smeltet sammen med mitt. Dette smalt jo, inntil jeg skrudde av ”crashes”. Det som da skjedde var at flyet hans la seg dobbelt opp på midt fly og jeg kunne se begge to. På hans siden så skjedde det ikke noe rart. Han så meg helt vanlig. Når jeg takset, tok av og fløy så hang dette spøkelset litt etter meg hele tiden. Jeg fikk verifisert at det var hans fly, ved å høyreklikke på det og sjekke navnet. Jeg kunne heller ikke se han noen andre steder selv om han fortalte meg at han stod på parkeringen og tittet på meg hele tiden.

 

Senere prøvde jeg å gå til ENGM da det var en del fly der, for å se om jeg hadde det samme problemet. Siden dette ikke påvirket Ragnar tenkte jeg at det heller ikke ville påvirke noen andre. Når jeg stod på ENGM så var alt normalt igjen. Jeg hadde en 737 på parkeringen rett ved siden av meg som etter en stund takset og tok av. Jeg kunne også se en tre fire andre store jetfly.

 

Var også en tur på ENGM med Ragnar og da var han smeltet sammen med meg heletiden, mens jeg kunne se de andre flyene normalt.

 

Forrige helg hadde jeg noen T/G på Kjevik uten problemer. Prøvde meg også på ENGM uten problemer. Men så tenkte jeg skulle fly til Fleslan (var jo flyinn). Tok av fra Karmøy og alt gikk fint som bare det. Men idet jeg begynte å nærme meg TMA’n skjedde det noe rart. Jeg så landingslysene til en 737 laaangt unna og i løpet av et halvt sekund kom det susende i mot meg og ”smeltet” sammen med mitt fly (med et brak!). Etter testen med Ragnar i helgen har det gått opp for meg at dette nok må være det samme problemet? Og ikke at jeg krasjet på ”ordentlig” med en 737 som jeg på det tidspunktet trodde (var litt skjelven da, puh…).

 

Føler meg litt utrygg på å fly i VATSIM når jeg har slike problemer. Er jo generelt litt utrygg der når jeg jo er helt fersk og ønsker ikke å skape problemer for andre og lignende.

 

Bruker FSX på Vista og har også lagt til Acceleration Pack, men tror ikke den er problemet da dette tydelig hvis også skjedde før jeg installerte den. Jeg har fulgt beskrivelsen for installasjon av FSInn og Copilot her: http://forums.vatsim.net/viewtopic.php?t=20466 . Har også prøvd å reinstallere flere ganger.

 

Er det noen her som har opplevd noe liknende? Eller om noen har noe tips på hva jeg bør sjekke/gjøre for å finne ut av og løse dette problemet? Setter stor pris på all den hjelpen jeg kan få, takk!! Gleder meg så skikkelig til å få alt i orden med VATSIM så jeg kan begynne å få flydd litt skikkelig for dette virker bare så utrolig bra!! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...