Gå til innhold

Mer trafikk til Norge


Henrik Wingerei

Anbefalte innlegg

Heisann, heisann.

Det har vært mange diskusjoner i det siste om at det har vært veldig lite online trafikk i Norge. De av dere som var med på Gardemoen Summer Overload fikk jo se at det er muligheter, da var det ihvertfall nok trafikk. Men var alle pilotene norske..? Nei, det var mange utenlandske piloter, og takket være disse ble himmelen full av enda flere fly. Hva hvis vi prøver å få disse utenlandske pilotene til å komme litt flere ganger og ofter til Norge enne de gjør nå?

For å klare det, tror jeg vi må trekke veksler fra Sverige hvor det ofte er stor trafikk. Så klart, mange svensker flyr online, men det kommer ofte fly fra både Danmark, og også lenger syd i Europa. På VACC sverige sin hjemmeside står det om at de skal arrangere en group flight 1. juli. Fra denne siden la jeg merke til dette:

"If we can cope with all procedures in a dense traffic environment, expect ATC to be impressed. Perhaps so impressed they come to visit us the next time. Even if not organised flyins, a successful group flight carried out by us will likely draw at least some traffic to Sweden."

Her ser vi kanskje, jeg sier kanskje en av grunnene til at flere utenlandske piloter flyr til Sverige. Hvis vi klarer å arrangere det samme, blir vel folk litt mer klar over landet Norge, og hvis vi i tilleg oppfører oss som folk, vil kanskje disse kontrollerne som møtte oss dra til Norge, kanskje finne ut at dette var gøy, og så få med seg flere neste gang.

Vel, det var nå ihvertfall noen av mine synspunkter, vil gjerne få kommentarer og hva dere mener om dette [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

mvh

Henrik Wingerei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...