Gå til innhold

Scanner med i ferien... til Danmark


Frederik Knoblauch

Anbefalte innlegg

Heisann!

Kjørte gjennom Danmark i påska (fra Hirtshals og ned til tyskegrensa), og hadde ingen problemer med å få inn Copenhagen ATCC på store deler av turen.

Her er de fleste frekvensene ATCC bruker:

124,55 (Nord- midtjylland, low altitude)

126,05 (Nord- midtjylland, skagerrak, high alt.)

134,67 (Nordsjøen, high alt.)

127,12 (Sydvestjylland, high alt.)

128,15 (Sørjylland, vestsjælland?, high alt.)

123,72 (Syd kattegat, østjylland, low alt.)

121,37 (Sydvest for Cph)

133,15 (Sydjylland og Fyn, low alt.)

119,80 (Kastrup app)

118,45 (Kastrup arrival)

120,25 (Kastrup dep)

124,97 (Kastrup dep)

Uten helt å vite hvor Aabenrå ligger hen [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] så tror jeg du vil få inn noe i allfall.

Kanskje også noen andre flyplasser:

(Er ikke 100% sikker på at alle disse frek. er riktige)

118,30 Aalborg twr

123,97 Aalborg app

119,57 Karup twr

119,00 Billund twr

127,57 Billund app

God tur! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her å samler inn litt frekvenser som jeg skal ha med meg i ferien!Blant annet til Copenhagen..etc! Danmark er jo så flatt å lite,så her får man vel inn det man måtte ønske [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Men det jeg ikke blir helt klok på er "copenhagen control"!

Sitter med en side på nettet,men de opperer jo med opp i mot over 30 forskjellige frekvenser jo!Og på bare lille danmark? nå skjønner jeg ikke helt!

Er det noen som har peiling på det? hvilken frekvens® jeg burde bruke/lytte på!Om det er noen som er lokalkjent da,så vil jeg befinne meg rett nord for Aabenrå,(haderslev)!

Vil jeg dra NOE nytte ut av ferien [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] så jeg håper jeg får orden på de frekvensene der.. takker!

God sommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Ja,jeg har bladd meg igjennom disse sidene der!funnet det jeg ville ha!

Så det er virkelig slik at copenhagen control er inndelt i så mange "deler", sektorer?Det må jeg si [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Da får jeg bare skru i vei på scannern da [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Takk for det.. Da må jeg enda en gang si!God sommer...

I morgen bærer det til Oslo med BU417! Best så klart [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...