Gå til innhold

Friday Night Operations KLGA and KPHL featured


Per-kristian Jensen

Anbefalte innlegg

I kveld/natt klokken 0100z til 0300z så vil KLGA (La Guardia NY) og KPHL (Phillidelphia) være fully staffed fra DEL til APP. Følgende vil være på:

 

LGA_DEL

LGA_GND

LGA_TWR

 

NY_LSO_DEP

NY_EMP_APP

NY_LFI_APP

 

PHL_DEL

PHL_GND

PHL_TWR

 

PHL_N_DEP

PHL_NA_APP

PHL_F_APP

 

NY_CTR

 

Jeg kommer til å sitte La Guardia Delivery (LGA_DEL) under hele eventet. For de som er litt usikker på hvordan det gjøres i USA så kan dere komme å fly nå og utover de neste 3 timene. Sitter på nå som LGA_DEL. LGA_TWR er også på samt Boston Center og Ground. Scenery finner dere på AVSIM og kart trenger dere ikke for det er vectors (så og si direct routing) mens approach/depature er pålogget.

 

Håper jeg ser mange Norske i natt da eller utover dagen...

 

Hilsen fra NY ARTCC

logo_phpBB.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kart trenger dere ikke for det er vectors

Joda,kart trenger man da vel ALLTID! Situational awareness blir rimelig nedsatt uten! Dessuten så er jo særlig NY viktig å ha kart for INITIAL CLIMBS,får man beskjed om å fly WHITESTONE CLIMB ut fra LGA så bør man jo vite hva den går ut på eller hva? Taxe i mørket på JFK f.eks. Du trenger kart!!

Du henter ruter HER så får man approved routes. Routefinder free version f.eks funker ikke no særlig for USA.

Kart finner man HER eller direkte LGA

Happy NY landings :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe der, men vi kjører ikke på 13 så da er det ingen Climb routes i dag men men, under finner du noen spesielle ruter hvor vi har avtale med nabo sektorene våre:

 

Alle fra KLGA:

1) Boston Logan International (KBOS)

Max Altitude: FL230

Turbojets: MERIT ORW.ORW3 (MERIT ORW PVD INNDY)

Turboprops: MERIT ORW.WOONS1 (MERIT ORW JEWIT FOSTY HEFTY WOONS)

2) Baltimore Washington International Airport (KBWI)

Turbojets: BIGGY V3 MXE V378 BAL (BIGGY MXE BELAY BAL)

Max Altitude: FL180

Turboprops: SAX V249 SBJ V30 ETX V39 LRP V499 BAL; (SAX SBJ BOPLY ETX BOYER LRP BELAY BAL)

Max Altitude: 8000

3) Washington Reagan (KDCA)

Turbojets: BIGGY J75 MXE V378 BAL (BIGGY MXE BELAY BAL)

Max Altitude: FL220

Turboprops: SAX V249 SBJ V30 ETX V39 LRP V499 BAL; (SAX SBJ BOPLY ETX BOYER LRP BELAY BAL)

Max Altitude: 8000

4) Washington Dulles International (KIAD)

Tubojets: PARKE V457 LRP.DELRO1 (PARKE LRP DELRO HYPER MULRR AML)

Max Altitude: FL200

Turboprops: SAX V249 SBJ V30 ETX V39 ROBRT AML; (SAX SBJ BOPLY ETX BOYER LRP DELRO

ROBRT AML)

Max Altitude: < 210 KIAS – 6000; > 210 KIAS + - 8000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joa, kart er alltid greit å ha! Har alt for mange kart på laptopen ved siden av meg her, men du kan fint klare deg uten!

 

Hilsen en som har flydd t/r KLGA - KDCA 3 ganger på to dager uten kart.. :whistle:

 

Og samme person venter og på å få godkjent alle practice clearancene til JFK... :/ 3 instuktører på, og har sendt de, men ikke noe svar.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe' date=' joa, kart er alltid greit å ha! Har alt for mange kart på laptopen ved siden av meg her, men du kan fint klare deg uten!

 

Hilsen en som har flydd t/r KLGA - KDCA 3 ganger på to dager uten kart.. :whistle:

 

Og samme person venter og på å få godkjent alle practice clearancene til JFK... :/ 3 instuktører på, og har sendt de, men ikke noe svar.. :( [/quote']

 

Tja, "Bedre føre var enn etterpå snar" "Bedre med et kart for mye enn et kart for lite" "Bedre med et kart i hånda enn ti på taket" :grin:

Nja,men du har vel noen timer på deg enda. Er vel ikke før norsk tid 0100 ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt en tur KBOS-KLGA ..

 

Var bra med trafikk.. Ikke så veldig ofte jeg flyr på Vatsim i USA. Så artig med litt forandring.. :) .. Eneste jeg har å utsette på er at ATC som satt på Tower/LGA snakka noe j***** raskt.. :) .. ikke alltid like lett å oppfatte alt som blir sagt i slike sammenhenger.. men kom da trygt ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...