Gå til innhold

Microsoft Sidewinder GameVoice


Fredrik Hoel

Anbefalte innlegg

Den fungerer sammen med Roger Wilco. Du kan trykke RW transmit-knappen på tastaturet for å be flyveleder om landingstillatelse, for i neste omgang trykke kommando-tasten til GameVoice og gi meldingingen "gear down, flaps full". Co-piloten gjentar din kommando og utfører ordren. En fryd!

Men en liten ulempe er det å benytte disse to sammen. Dersom flyveleder gir deg en melding mens du leser inn en kommando til Flightsim, eller co-piloten svarer, risikerer du å gå glipp av beskjeden fra flyveleder. Derfor har jeg selv valgt å ikke benytte disse kommandoene når jeg flyr online.

Men settet er uansett å anbefale og head-settet alene er verdt pengene. Jeg har tidligere hatt rimeligere headset, men de kommer ikke i nærheten av dette både hva gjelder lyd eller kvalitet på mikrofonen.

Anbefales!

Hilsen Eirik

[ 01-05-2001: Endret av: Eirik Sørensen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Fredrik Hoel:

Har planer om og kjøpe denne, men lurer på om det går ann og kjøre den og roger wilco sammtidig?? [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

[ 28-04-2001: Endret av: Fredrik Hoel ]

Kanskje det er jeg som er dum men, hvordan brukes denne?

hvor kobles den til? funker den til FS98?

må du ha noe extra programmer?

takk 4 svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja, Microsoft sin GameVoice fungerer sammen med alle lydprogrammer. Denne fungerer som ett vanlig headset, i tillegg til alle de andre funksjonene den har. Det eneste som ikke vil fungere er å bruke "chatte"-funksjonen til GameVoice samtidig som Roger Wilco.

Tilbud til alle flightsimmere på Flightsim.no:

Microsoft SideWinder GameVoice USB

Spesialtilbud: kr. 450.- inkl. mva.

... hvis du er medlem av Virtual Luftforsvaret:

Spesialtilbud: kr. 395.- inkl. mva.

Send din bestilling til ordre@vnoaf.org (evt. as@komplett.no/fm@komplett.no) - Ønsker dere med dette en RIKTIG god dag!

Andreas Skotner

Komplett.no / Virtual Luftforsvaret

[ 02-05-2001: Endret av: Andreas Skotner ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Headset,,vel da tror jeg ikke vi har fått samme. Jeg har et bra headset kostet riktignok 550, det er like stor forskjell mellom disse som en Lada og Cessna 172N [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Når jeg klager på disse medfulgte øreklokkene er det spesiellt mic'n jeg ikke er fornøyd med. Stor forskjell på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...