Gå til innhold

Då har eg endelig rota meg på VATSIM eg og


Stian Alexander Hoddevik

Anbefalte innlegg

Dette var kjempegreier, eg må takke min kompis Kjetil Mathisen tusen ganger for at han hjalp meg i gang. Dette var virkelig tingen..

Flotte greier dette, har berre gode ord om dette, tok min første flight aleine, en VFR training flight fra ENOV i kveld men der var ingen atc.. vel vel greit nok men det eg lure på er følgende: skal all kommunikasjon i ukontrollert luftrom (f.eks når der ikkje e atc online) foregå på Unicomm 122.800 Mhz??

 

Og kan en stille seg opp f.eks på ENGM bare som observer??

Har en del ting å lære her inne føler eg....

 

Lure samtidig på om noen kan sitte ATC i ENAL området i løpet av helgen for litt training... hadde vore konge det ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var kjempegreier, eg må takke min kompis Kjetil Mathisen tusen ganger for at han hjalp meg i gang. Dette var virkelig tingen..

Flotte greier dette, har berre gode ord om dette, tok min første flight aleine, en VFR training flight fra ENOV i kveld men der var ingen atc.. vel vel greit nok men det eg lure på er følgende: skal all kommunikasjon i ukontrollert luftrom (f.eks når der ikkje e atc online) foregå på Unicomm 122.800 Mhz??

 

Og kan en stille seg opp f.eks på ENGM bare som observer??

Har en del ting å lære her inne føler eg....

 

Jepp,all kommunikasjon uten ATC online er på COM freq 122.80 og velkommen i gamet..Artig,Ikke sant? ""

 

Jeg er tilgjengelig for "newbee service" her

 

Du må bare logge deg på som OBS i ATC programmet (ASRC eller VRC) Vi hjelper deg så godt vi kan..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...