Gå til innhold

Fornuftens røst.


Øyvind Hansen

Anbefalte innlegg

http://forbruker.no/reise/article1590049.ece

 

Endelig noen i flybransjen som tar til orde mot alle de nye sikkerhetstiltakene som gjør det til et mareritt å være flypassasjer og som antagelig gir et falskt inntrykk av at noe gjøres snarere enn å faktisk være effektivt. Har sikkerhetskontrollen egentlig stoppet noen terrorister? Det var jo etterretning som førte til at det britiske terrorplottet ble avdekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jaggu meg på tide at noen nå griper fatti disse "reglene" Den siste regeln med flytende veske i hanbagasjen har jeg virkelig vankselig for å forstå poenget med. Vist noen på liv og død vil en flight til livs, så kan vi banne på at de klarer det.

 

En anen ting som er enda mere iriteranes er at sikerhettfolkene ved de forsjelige flyplassene handterer reglene ulikt. Blant anna i Bodø har jeg opplevd at vi må slå på den bærbare PCn i sikerhetskontrollen for å vise at det er en bærbar pc, og ikke ei forkledd bombe. Har ikke hørt om andre plasser der de reisende har opplevd dette.

 

Og en siste ting. Det er utifra det jeg veit å har opplevd at det kun er ENGM som har lagt forholdene sikkelig tilrette for de av oss som har med bærbar pc på reisen. Blant anna i Bodø og Evenes må man drive å pakke ut PCn mens man står i køen, og uten noen mulighet til å legge verken veska eller pcn i noe kurv før man kommer fram til røngenaparatet. Dette er for dårlig av AVINOR. Å på den måten tar sikerhetskontrollen lengre tid da man bruker lengre tid ved røngenmaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...