Gå til innhold

.org eller.net


Gjest

Anbefalte innlegg

Denne diskusjonen er vel litt off-topic, men generellt er regelen fra ICANN at toppdomenene .net opprinnelig var ment for ISPér ol. mens .org var ment for non-profit organisasjoner slik som amnesty, osv.

Mens den vanligste endelsen: .com var ment for komersielle interesser.

Allikevel selger mange ISPér og andre domene haier, domener med endelsen .org eller .net til hvemsomhelst.

Så det å få en nettadresse med endelsen .org eller .net skulle ikke være vanskelig.

Sjekk feks. ut nameplanet.com (gir deg noen av endelsene gratis feks. .as)

Og selvsagt, jeg tar forbehold om mulige feilskrivninger, uriktig, uoppdatert info osv. Så ikke saksøk livet av meg, om jeg tar feil.

Vennlig Hilsen [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nameplanet selger vel ikke domener? Er det ikke nameplanet som er kjent for at de har mange kjente norske etternavn (Gundersen, Andersen, m.m. .net .com .org) Sånn at man kan få email adresse der? Har aldri sett at de selger domener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune: Det var snakk om Namezero her, ikkje Nameplanet. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Jeg har selv handlet 3 domener på Namezero, helt gratis. Men du får en stygg banner nederst på sida di når du handler der (vist ikke du vill betale masse penger da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du kan faktisk få gratis adresse til hjemmesida di på NAMEPLANET. dvs. at du må registrere deg å få den gratis mailadressen din (fornavn@etternavn.xx)

Når du da er logget inn på din profil, kan du legge ut hjemmeside på "din" adresse, trur det går etter hva du valgte som mailadresse.

Nameplanet har gått tom for .net ol. men bruker nå .as

Som alltid, Don´t shoot the messenger.

[image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...