Vidar Aron Røsand Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Har et lite spørsmål. Hvis jeg plutselig får lyst til å fly sør i Japan (eller hvor som helst egentlig)er det en enkel måte å finne flyplasser på når jeg har null kunskaper om området? Evt etter å ha sett et fiskeprogram fra Canada i en navngitt fjord, hvordan finner jeg enkelt nærmeste rullebane? Hvis dere skjønner hva jeg spør om her da(ble litt krøkkete skrevet kanskje). Vidar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Brynildsen Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Jeg bruker "map" i hovedmenyen, eller velger "stjerneknappen" på hurtigtastene i cockpit (i 2D), - og zoomer ut (bruker minusknappen) til jeg har stort nok område og flytter meg rundt på kartet med musa dit jeg vil - og zoomer meg inn i gjen og finner en høvelig flyplass..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Aron Røsand Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Det er det jeg har gjort så langt. Men det jeg tenkte på er at jeg f.eks. søker på Mt. Saint Helen (var ikke det navnet på fjellet/vulkanen som ekspolderte i statene)så kan jeg få opp flyplasser i det området. Jeg kanskje kravstor/lat nå men finnes det noe slikt ?? Vidar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Aron Røsand Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Etter et plutselig innfall av å tenke selv så fant jeg ut at Google Earth var et greit verktøy for dette, men hvis noen har andre forslag så kom med de. Vidar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Skulle akkurat til å foreslå Google Earth jeg også, det beste og enkleste som finnes og du er sikker på at du er i riktig land og kan også gjenkjenne landskapet du evt. har sett fra real på TV. Du kan vel også søke på flyplasser når du har funnet området/stedet ditt, og det som er av alternativer innen synsfeltet ditt kommer opp. Genialt, morsomt og lærerikt hjelpemiddel! Google Earth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.