Gå til innhold

Kanskje litt ambisiøst, men men


Are Lund Hansen

Anbefalte innlegg

Skulle fly online i dag, men hviste ikke helt hvor, da det plutselig slo meg at jeg drar rundt jorda.

Etter å ha planlagt første legget fra Bodø til Bergen hoppa jeg in i cessnaen med fulle tanker og panel fra Dreamfleet.

Take off fra Bodø kl. 17:00 ble ganske humpete, men etterhvert som jeg kom lenger ned langs helgelandskysten klarnet det opp ganske bra, og det hele ble en nytelse.

Etter rundt to timer passerte jeg Ørlandet flystasjon, og ble kaffetørst. Landet på Kvernberget for en strekk på beina og litt kaffe.

Fikk så kontakt med Værnes approach som klarerte meg videre ned til bergen etter take off.

Etter å ha passert molde i 6000 fot, ville jeg prøve cessnaen i litt høyere flightlevel så jeg klatret til 11000 fot.

Her ble jeg til jeg hadde passert Jostedalsbreen.

Nærmet meg så Vollan VOR og la meg ned på 4000 ft for å komme inn på ILS´en til rullebane 17 på flesland.

Vindforholdene hittil hadde vært ganske greie, men fra 4000 og nedover var jeg glad at det kun var simulator og ikke real life.

Nesten null sikt hele veien ned, med masse risting gjorde landingen på flesland til alt det den ikke burde være.

Vel vel nå er jeg nede og cessnaen på service til i morgen.

Da reiser jeg videre til Færøyene og kanskje til Island.

Mulig at dette er vel ambissiøst, men jeg prøver allikevel.

Regner vel ikke å være fremme i Bodø igjen før utpå høstparten.

Vennlig Hilsen LN-ALH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW!!

dette hørtes drit kult ut, men hvorfør i en cessna?...kanskje du kunne få noen til å utmane deg og møtes på halve veien?? [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

skulle gjerne gjort det men interneten min er doooooown down down! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/frown.gif[/image]

lykke til på din lange tur, og:

may the force be with you!

MVH

Timmy

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...