Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har blitt veldig vant til FMS/FMC nå og skjønner ikke hvordan jeg skal greie meg uten.. Hvordan skal jeg f.eks lage en flightplan i GPS? Visst jeg bruker flightplanner må jeg drive å lete etter waypoints. Og hva med SID og STAR? Må jeg fly dem manuellt?

Skrevet

Skaff deg FSNavigator, et utrolig flott hjelpemiddel! Den fungerer mye likt som en GPS, du bare plotter inn ruten du ønsker å fly, velger "Fly flightplan" og resten går av seg selv. I tillegg kan du se alle airroutes og waypoints med navn, og inviduelt søk slik at det blir lettere å finne fram. Man kan også laste ned en pakke som inneholder de aller fleste SID/STAR for flyplasser rundt om i verden slik at du slipper å legge disse inn manuelt! Vet ikke hvor enkelt det er å plotte ting inn i GPSen på FS9, men på SID/STAR kart står det jo oppført avstand og retning fra forskjellige radiofyr hvis det ville vært til hjelp.

Lykke til Erlend!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...