Gå til innhold

Mulig fjærning


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har jeg skjønt det riktig så har roger wilco en fil som legger seg inn så det er mulig at andre kommer på dataen din?

Er det noen som vet hvor denne filen ligger slik at mankan fjærne den og ikke roger wilco?

Hvordan virkning har denne filen?

 

mvh Morten Jensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Morten Jensen skrev:

Jeg har jeg skjønt det riktig så har roger wilco en fil som legger seg inn så det er mulig at andre kommer på dataen din?

Du har misforstaatt en smule.. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Programmet som legger seg inn paa maskinen naar du installerer Roger Wilco heter Gator. Gator er et programm som samler informasjon om dine internet-vaner, slik som: Hvilke sider du er inne paa, naar paa dagen du surfer, hvor lenge du gjoer det om gangen, slikt som det. Programmet samler denne informasjonen og sender det til Gator sin sentrale server. Saa trafikken gaar kun fra programmet og ut, det er ingenting som blir sendt til maskinen din, og det er ingen som kommer inn paa maskinen din.

Gator gjoer dette for aa gi eier-selskapet informasjon om folks vaner, slik at de kan stroemlinjeforme reklamen sin, og selge statistisk informasjon om internetbrukere til andre reklame/salgs-selskap.

Er du som meg og hater at folk 'tar seg til rette' paa PCen din, installerer programm som du ikke har sagt ja til, og ikke liker at folk 'spionerer' paa deg, saa kan du, som det har blitt sagt foer, fjerne det. Trykk paa Start-knappen, gaa til Instillinger, Leg til/Fjerne programmer, og velg 'Gator' fra listen du finner der. Trykke 'Legg til/fjern', og det skal da avinstalleres.

Mvh,

Helge

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...