Erik Karlsen Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Hva er forskjellen mellom Low altitudg airways high vor to vor og når velger du den rette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Bergseng Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 High Altitude Airways er Airways som ligger høyt oppe og brukes stort sett til IFR (Instrument Flight Rules) flyging. La oss si 30 - 35000 fot. Er ikke helt sikker på hvor grensen går. Disse brukes hovedsakelig av jetfly/Jetliners, samt noen turboprobs. Low Altitude Airways er Airways som ligger lavt og brukes stort sett til VFR (Visuel Flight Rules) flyging, men kan også brukes til IFR under for eksempel dårlig vær/sikt. Flyr du småfly er det Low Altitude du fly etter. Med VOR to VOR menes det at du flyr etter VOR radiosendere som er plassert på bakken. Dette brukes lite i dag, men i den grad det brukes, er det stort sett for VFR flyging med småfly. Det er sikkert noen her inne som kan utdype eller rette på meg nå. Dette er sånn jeg har skilt dem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 KAN JEG FLY IFR ETTER VOR TO VOR? ELLER SKAL JEG VELGE HIGHT. jEG SKAL FLY 757-200 FRA KMSP-KSLC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PEtter blindheim Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 IFR. Skru av caps lock. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Bergseng Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Skal du fly en 757-200 på en realistisk måte, må du fly IFR High Altitude Airways. Når du flyr IFR flyr du etter ATC Air Traffic Controller's/flygeledernes instruksjoner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.