Steinar Grindstein Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Da har jeg vert ute å reist i litt over et døgn med blant anna 2 turer med WIF. Jeg ønsker å hedre WIF litt i denne tråden. Tirsdag Formidag. Flytur ENSK-ENBO. Her fikk jeg sitte i cocpitt hele turen. Dette var en utrolig interesang tur der de viste meg en del i FMCn også vidre. Pilotene å flyvertina var veldig imøtekommende, og dette ga alt i alt en flytur som ikke vil gå inn i boka som en vanlig flytur, og kommer til å bli husket i mange år framover. Flyhøyde 12000ft Onsdag kveld ENBO-ENSK Her blir det vanlig cabin på meg. Men i ettertid er jeg evig takknemelig for det. For makan til flott flytur skal man jaggu lete lenge etter. Flyet var helt fult å de hadde en annen WIF piliot på klapp i cocpitt. Flyhøyden denne gangen ble ikke sagt. Men i allefall ble vi liggende midt i mellom to skylag, nå som ga rom for en vannvitig lysspill ute i vest, og dette lot ikke vente på deg. Etter bare tre fire minutter i lufta blir jeg klar over at det her kan bli en NYDELIG tur. Å det ble det. For midt i mellom disse to skylagene ble vi liggende og lengre ute i vest var det mere klart, dette kombinert med lav sol ga et nydelig lysspill mellom sola som speilet seg i nesten blikkstille hav og i to skylag. Ettervert som vi kom nordover mot Svolvær ble det mere sprekker i skyene. Vi fikk etervert se Kabelvåg og Svolvær, samt Helle Lufthavn. Når vi starter innflyginga blir jeg fort klar over at denne kommer til å bli nydelg. Alt i stor høyde kommer flaps og hjulene ut, og jeg skjønner fort at her skal det benyttes en innflyging som vanligvis benyttes når været er dårligere en idag. Med lav hastighet krysser vi Hadselfjorden, flyr langs kystlinja til Hadselhøya og vidre innover Stokmarknes og en høyresving ned mot Skagen. Heltiden med det flotte lyset ute i vest. Jeg har x antal flyturer mellom Skagen og Bodø, men INGEN av disse kan måle seg med denne turen. For makan til flott naturopplevelse har jeg ikke opplevd ifra et fly. Er det rart at man har flydilla? Spørr dere meg er svarte nei. PS! Denne sto foresten i Bodø ikveld og hadde depart 2225 til Antalya i Tyrkia. http://photos.airliners.net/photos/photos/0/5/0/1051050.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.