Gå til innhold

IPMS Norges Landskonkurranse 2001


Eivind Tollerød Fosse

Anbefalte innlegg

God dag!

Helga som inneholder datoene 17 og 18 februar 2001 holder IPMS (International Plastic Modellers Society) Norge sin årlige landskonkurranse på Akershus Festning i Oslo.

Dersom du vil våge deg ut i de blå grader får du se en mengde plastbyggesett som holder MEGET høy standard.

Følgene sjangrer vil garantert ha en eller flere modeller:

Sivile biler

Sivile motorsykler

Militære kjøretøy (med og uten tut som jeg sier...)

Militære fly (helikopter, jagerfly, WWI, WWII, Korea, Vietnam mm)

Sivile båter

Militære båter/ubåter

Sivile fly

Fantasy figurer (filmhelter og annet krapyl...)

Figurer (Ikke fantasy...(!))

Sci-Fi (En del går under fantasy, men her inngår også fatøyer)

Diorama (En setting. Inneholder gjerne landskap, mange modeller og figurer for å vise en hendelse. Ofte SVÆRT flotte!)

Modellene vil være i mange forskjellige skalaer, men 1:72 og 1:32 er veldig vanlige.

Modellene er som regel akkurat de samme som man kan få kjøpt på nærmeste leketøysforretning.

Dersom du ønsker å ta en tur begynner det hele klokka veldig tidlig (rundt 10-11) og varer utover dagen både lør og søndag. Som sagt er stedet Akershus Festning, nærmere bestemt Forsvarsmuseet.

Jeg skal nå ta turen inn!

Ha en god dag?

Eivind

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg skal innover.....min sønn på 13 og en kamerat bygger for harde livet..:-) De er seff ikke proffe, men de lærer fort....jeg får helt hakeslepp når jeg ser en del av detaljene de får til....de skal stille ut et diorama med en tanks b.l.a....

De har det så gøy at far vurderer sterkt å begynne å bygge igjen han og :-)

Var på stevnet i fjor også, og kan på det varmeste anbefale det.....usannsynlig mye flott å se på + forsvarsmuseet som også er en opplevelse spesiellt yngre bør få med seg.....vår krigshistorie må ikke gå i glemmeboken....mange har ofret livet for at vi er der vi er i dag.............

Skal se etter "Flying Jokers" og 747...;-)

Sander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bøye meg i støvet! Ørjan slo meg hardt nedi bakken [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Mens han velfortjent tok førsteplassen, fikk jeg en hederlig omtale for min 747. Neste år derimot!

Sander:

Fikk ikke sønnen din og kameraten hans en pris for dioramaet sitt? Det var kjempetøft! Var litt action i det!

Fikk ikke snakket med deg der inne (fant ikke ut hvem du var...). Neste gang gjerne!

Hans og Ørjan; takk for sist!

Ha en god dag?

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.

da var vi vel fremme i Stavanger igjen!!!

Til deg Eivind. Det var kjekt å kunne sette et ansikt på en stemme i natten!! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]) Takker for omtalen av min modell, men skal si det at det blir verre neste år!!

Til "alle" dere som kom! Takk for innsatsen, dere er alltid velkommen!

Det er konkurranse i Stavanger 13-14mai!!

MVH

Ørjan Utne

SK999/S2

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Eivind:

Jeg så deg der i uniformen på søndag, men fikk ikke hilst på deg :-(. En kollega av meg var der, og hver gang jeg tenkte på å ta kontakt, så var du opptatt......Etter premieutdelingen, (de fikk noen diplomer ja :-), selv om de var litt skuffa over ikke å få noen byggesett i premier, så var de fornøyd..), så gikk allt så fort, de bare lempa ut i bilen og så dro vi....

Får ta det igjen til neste år, Jr. skal i gang med en Tamiya 1:350 Bismarck...:-). Skal lage skikkelig byggerom, med airbrush-bås og allt til ham (?), så se ikke bort fra at jeg også stiller med noe..:-)

Sander

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...